جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استقبال از کربلا

حوزه/ ایستگاه های استقبال از زائران کربلا در استان آذربایجان شرقی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، امام جمعه ملکان در جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان ملکان، با بیان این که شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا به یک فرهنگ تبدیل شده، خاطرنشان کرد: این مراسم به نوعی نشان از اتحاد و انسجام مسلمانان به خصوص شیعیان دارد و حضور میلیونی شیعیان در این ایام در کربلای معلی باعث ناامیدی دشمنان اسلام شده است.

حجت الاسلام حافظ زمانی گفت: در مراسم اربعین حسینی سال گذشته تعداد ۳۵۰۰ زائر از استان آذربایجان شرقی حضور داشتند که پیش بینی می شود امسال این تعداد دو برابر شود.

وی همچنین از حضور موکب شهرستان ملکان برای پذیرایی از زائرین در کربلا خبر داد و افزود: موکب های حسینی برای فعالیت باید پروانه فعالیت از ستاد اربعین استان دریافت کنند.

همچنین فرماندار ملکان در این جلسه گفت: ایستگاه های استقبال از زائرین کربلا در امتداد جاده کمربندی شهرستان ملکان ایجاد خواهد شد.

محمدباقر خانی افزود: با توجه به قرار گرفتن شهرستان ملکان در مسیر تردد زائرین استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به مرز خسروی، ایستگاه های استقبال و پذیرایی از زائرین حسینی با مشارکت شهرداری های ملکان، لیلان و مبارک شهر و همکاری دستگاه های دولتی و مردم در طول اتوبان ملکان- میاندوآب ایجاد خواهد شد.

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت اربعین حسینی همزمان با استان در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: چندین کمیته پشتیبانی و استقبال در این ستاد نیز تشکیل و اعضای آن نیز مشخص شده است.

خانی افزود: همچنین یک موکب از شهرستان ملکان به نمایندگی از طرف هیات های عزاداری در طول جاده کربلا مستقر و از زائرین حسینی پذیرایی خواهند کرد.

فرماندار ملکان با بیان اینکه ویزای زائرین استان های آذربایجان شرقی و اردبیل و آذربایجان غربی در تبریز صادر خواهد شد، افزود: برای استقبال از زائرین استان موکب های استقبال در مرز خسروی و کربلا ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha