شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میر شفیعی

استاد حوزه علمیه دعا را صلاح مومن دانست و گفت: خداوند و انبیا به هر فردی که فرصت دعا دهند، قطعا اجابت کرده و آن را پاسخ می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میر شفیعی ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)،‌ رمضان را ماه خداوند و امیرالمؤمنین(ع) دانست و اظهار داشت: خداوند شهادت امیرالمؤمنین(ع) را در ماه رمضان قرارداد تا امت مسلمان توجه بیشتری به حضرت داشته باشند.
وی کلمات علی علیه‌السلام را نور مطلق دانست و افزود: بعد از کلام خداوند، بالاترین کلمات، کلام پیامبر(ص) و حضرت علی علیه‌السلام است یعنی تمام سخنان این دو بزرگوار با پشتوانه وحی الهی است.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت علی علیه‌السلام تمام حقایق جهان را می‌داند و سخن می‌گوید، لذا سزاوار است که پیروان این امام همام باجان و دل سخنان ایشان را فرابگیرند.
وی به پاسخ خداوند در هنگام دعای مؤمنان اشاره و عنوان کرد: خداوند و انبیا به هر فردی که فرصت دعا دهند، قطعاً اجابت کرده و آن را پاسخ می‌دهند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرشفیعی بابیان اینکه خداوند به هر فردی توفیق توبه بدهد، آن را از رحمتش محروم نمی‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند به فردی که اجازه استغفار بدهد، آن فرد را بی‌بهره از مغفرت نمی‌گذارد و قطعاً او را مورد مغفرت قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: فردی که توفیق شکر نعمت داشته باشد، از زیادشدن نعمت الهی بی‌بهره نخواهد شد، نباید با داشتن کتابی همچون نهج‌البلاغه در بخش معارف ضعیف عمل کنیم.
استاد حوزه علمیه ماه رمضان را بهار دعا دانست و عنوان کرد: همان‌طور که ماه رمضان بهار قرآن، توبه و استغفار است بهار دعا نیز می‌باشد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، رمز پاسخ من دعا است.
وی با اشاره به این که در دعا کردن دچار اشتباه هستیم، ابراز کرد: در برخی موارد از خداوند توقع داریم که هرچه دعا کردیم، پاسخ دهد، درحالی‌که دعا باید بر اساس مصلحت صورت گیرد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میر شفیعی دعا را صلاح مؤمن و مغز عبادت دانست و تصریح کرد: دعا کلید همه خوبی‌هاست و خداوند نیز این کلید را به ما داده است. اگر خداوند دعا را در زندگی ما قرار نداده بود، بسیاری از مناجات و انس با او از بین می‌رفت.
وی بابیان این که دعا غرور ندارد؛ چراکه گدایی از رحمت خداوند است، خاطرنشان کرد: دعا عبادت بی آفتی است اما باید ارزش آن را بدانیم، نباید هیچ دعایی را کوچک شمرد.
استاد حوزه علمیه عنوان کرد: هیچ دعایی بی‌نتیجه نیست مگر دعایی که در آن زمینه‌سازی برای گناه ایجاد شود و دعایی که در آن قطع رحم باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha