پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام احمد نیکی صحت قول - سازمان تبلیغات

حوزه/ دبیر شورای مرکزی آسیب‌های اجتماعی کشور گفت: ۱۸۶ طرح در خصوص جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور وجود دارد که پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات یکی از آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام احمد نیکی صحت قول، در گردهمائی مدیران پایگاه‌های طرح تحول اجتماعی سمنان به میزبانی مجتمع فرهنگی ولایت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، از اجرای ۱۸۶ طرح ویژه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: یکی از اقشاری که در اجرای طرح‌هایی ازاین‌دست دارای تأثیرگذاری هستند، روحانیان محسوب می‌شوند که در رأس آن‌ها سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

دبیر شورای مرکزی آسیب‌های اجتماعی کشور تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، روحانیان از دو بُعد دارای تأثیرگذاری هستند، نخستین به‌عنوان معلمان جامعه و دوم پدران معنوی که به هدایت و آموزش جامعه اسلامی می‌پردازند اما دراین‌بین باید اذعان کرد که نقش پدری به‌مراتب کمرنگ شده است.

وی بابیان اینکه در مدیریت پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی باید از ظرفیت‌های مردمی در کنار حضور روحانیان استفاده کرد، افزود: اگر سازوکاری رخ دهد که پایگاه‌های فرهنگی در بین مردم تشکیلاتی را به‌مثابه هیئت‌مدیره تشکیل داده و امور را در دست بگیرند موفق‌تر خواهیم بود.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه مردم در تاریخ انقلاب اسلامی نشان دادند هرکجا که در میدان بوده‌اند، نتایج خوبی رقم خورده است، خاطرنشان کرد: مدیریت پایگاه فرهنگی با شناسایی مراکز و مناطق آسیب‌پذیر با مشارکت مردم و همچنین با استقرار و پیاده‌سازی طرح تحول اجتماعی با حضور روحانیان می‌تواند دو راهکار اصلی در ترویج فرهنگ دینی و مقابله با هجمه دشمنان باشد.

وی افزود: دامنه و نحوه فعالیت مدیران پایگاه‌های فرهنگی با روحانیان مستقر تفاوت دارد و به‌هیچ‌عنوان نباید به صورتی باشد که مردم به روحانی مراجعه کنند، بلکه اگر می‌خواهیم در بین مردم تأثیرگذار باشیم، می‌بایست مدیران پایگاه‌ها و روحانیان را در جمع جوانان و مردم ببینیم تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.

حجت‌الاسلام صحت قول گفت: طرح تحول اجتماعی دارای بخش‌های مختلفی است که دو بخش آن مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha