جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عتبات

حوزه/ مدیر ستاد عتبات عالیات در آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های عمرانی و خدماتی گسترده این ستاد در عراق، گفت: تحکیم و تقویت فرهنگ اصیل شیعه از اهداف فعالیت های این مجموعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، علی داداش زاده مدیر ستاد عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با تشریح طرح های اجرا شده در عتبات عالیات تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات تاکنون 200 طرح بزرگ و کوچک مختلف عمرانی، بازسازی و مرمت حرم های مطهر ائمه (ع) در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین را آغاز کرده و از این تعداد 150طرح را به اتمام رسانده و بقیه نیز در دست اجرا می باشد.

وی اجرای صحن حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف در زمینی به وسعت 220 هزار مترمربع، صحن عقیله بنی هاشم(س) با عنوان صحن حضرت زینب(س) در مساحت پنج هکتار در کربلای معلی و ترفیع گنبد امام حسین (ع) تا 7.5 متر همراه با لاغرسازی ستون های اطراف ضریح با ظرفیت تحمل سه هزار تن بار را از جمله طرح های بزرگ ستاد عتبات عالیات بیان کرد که استان های مختلف کشور اجرای بخش هایی از آنها را عهده دار شده اند.

داداش زاده، ستاد عتبات عالیات را نهادی غیردولتی و مردمی بدون ردیف بودجه خاص دانست و خاطرنشان کرد: تمامی درآمدها و هزینه های این ستاد از طریق کمک های مردمی تامین می شود و بر اساس برآوردهای صورت گرفته سرانه هر ایرانی جهت کمک به این ستاد سالانه حدود 800 تومان می باشد که رقمی بسیار اندک و پایینی به شمار می رود.

وی با رد برخی شائبه ها درباره هزینه های ستاد عتبات تاکید کرد: تمامی این هزینه ها به وسیله رایزنی و عقد تفاهم نامه های مختلف با سازمان ها و نهادهای مردمی همچون هیات های مذهبی، مساجد، تکایا، اصناف و اتحادیه های صنفی جمع آوری می شود و با توجه به عشق و ارادت قلبی آحاد مردم به ائمه اطهار (ع) کمک های نقدی و غیرنقدی بدون هیچ چشم داشتی به ستاد ارسال می شود.

داداش زاده، ایجاد و گسترش شائبه های مربوطه را از جمله فعالیت های ضدشیعی جریان وهابی در منطقه دانست و گفت: وهابیت برای جلوگیری از توسعه فرهنگ ناب تشیع در منطقه نسبت به زیارتگاه های مورد احترام شیعیان اقدام به شایعه پراکنی هایی می کند تا بلکه از این طریق اعتقادات پیروان علی (ع) را تحت تاثیر قرار داده و سست کند.

وی با بیان اینکه تمامی کالاها و مصالح مورد نیاز در طرح های عمرانی ستاد عتبات عالیات از ایران تامین می شود، تصریح کرد: اشتغالزایی و بهره مندی از متخصصان ایرانی در تمامی طرح ها از اولویت هاست و در هیچ یک از طرح های ستاد نیروی انسانی غیر ایرانی به کار گرفته نمی شود.

مدیر ستاد عتبات عالیات در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان به عنوان اولین استان در ایران اسلامی به عرصه بازسازی عتبات عالیات شد، عنوان کرد: ستاد خودجوش مردمی سال 1384 در تبریز راه اندازی شد، مردم ولایی و متدین آذربایجان شرقی حتی در دوران جنگ داخلی عراق و حضور گروه های تکفیری در عتبات نیز فعالیت هایی را انجام دادند.

داداش زاده با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی ستاد عتبات استان در تمامی 21 شهرستان آذربایجان شرقی فعال شده است، افزود: به دلیل استقبال مردمی و در نظر گرفتن برخی مسایل مربوط به تقسیمات کشوری دفاتر این مجموعه در شهرها و بخش هایی مثل سهند، ایلخچی، خسروشاه، باسمنج و سردرود ایجاد شده و در آینده نزدیک در اسپیران، مایان، ممقان و گوگان نیز این دفاتر ایجاد می شود.

وی در بخش پایانی از برپایی نمایشگاه فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از 11 تا 18 خرداد جاری از ساعت 12 الی 20 در محل مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز برپا می شود، آیین افتتاح این نمایشگاه نیز 10 خرداد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha