پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محسن صفدری

حوزه/ کارشناس حوزوی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای کسب معرفت و معارف الهی است، گفت: ماه مبارک رمضان ماه تجدید بیعت با خداوند متعال و تجدید ایمان است.

حجت‌الاسلام محسن صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به فضائل و ویژگی‌های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان گذرگاهی برای ارتباط عمیق با اصل نبوت و امامت است.

این خطیب برجسته حوزوی با بیان این که یکی از ویژگی و امتیازهای ماه مبارک رمضان، نزول قرآن کریم بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) برای نجات و هدایت انسان‌ها در این ماه پربرکت است، تصریح کرد: برای سرازیر کردن فیوضات حق‌تعالی در طول زندگی باید معرفتمان را در این روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان عمیق‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماهی است که اولش رحمت، میانه‌اش مغفرت و آخرش آزادی از آتش است، افزود: طبق روایت از امامان معصوم(ع) ماه مبارک رمضان ماهی است که از شب اول آن، درهای بهشت باز می‌شود و تا شب آخر بسته نمی‌شود، از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان، درهای جهنم بسته می‌شود و شیاطین دربند و زنجیر می‌شوند تا نتوانند روزه بندگان را خراب کنند.

حجت‌الاسلام صفدری با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه تجدید بیعت با خداوند متعال و تجدید ایمان است، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه جبران کوتاهی‌ها در ماه‌های گذشته است و ماه مبارک رمضان ماه نظافت و پاکی از بستر گناهان است.

وی با بیان این که ویژگی دیگر ماه مبارک رمضان این است که در این ماه شبی به نام شب قدر قرار دارد، افزود: عبادت در شب قدر بهتر از عبادت هزار ماه است و خداوند متعال یک سورهٔ کامل در قرآن کریم در مورد این شب نازل فرموده و عبادت در این شب بخصوص را بهتر از عبادت هزار ماه قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha