جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسوی

حوزه/ مسئول غرفه جامعه الزهرا(س) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن باید به سمتی پیش برود که بتواند قرآن را در زندگی افراد پیاده کند، به طوری که کسی ۴ ساعت از نمایشگاه بازدید می کند با دست پر برود و راهکارهای عملی زندگی قرآنی را از غرفه ها بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، یکی از بخش های بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بخش حوزوی و حوزه های علمیه خواهران است. جامعه الزهرا(س) به عنوان یکی از مهمترین بخش های حوزوی نمایشگاه قرآن با ارائه آثار و خدماتی دربخش های مختلف در  این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

موسوی از بخش فرهنگی جامعه الزهرا(س)  در بیشت و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با اشاره به برنامه های مختلف این مرکز در نمایشگاه امسال در گفت و گو با خبرگزاری حوزه گفت: این نهاد به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران به عنوان مجموعه ای فاخر افتخار دارد در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور دارد.در واقع سال های متمادی جامعه الزهرا(س) در این نمایشگاه حضور می یابد.

تالیف کتاب هایی با عنوان قرآن و خانواده

وی ادامه داد: برخی از طلبه های این مرکز به صورت  فعال در زمینه های مختلف و سطوح 3 و 4 تخصصی تفسیر و گرایش های قرآنی مشغول به تحصیل هستند. دار القرآن جامعه الزهرا(س) یکی از بخش های فعال جامعه است. طلبه هایمان دارای منشورات قرآنی هستند و مقالات قرآنی و کتاب هایی  در ارتباط با قرآن تالیف کردند که از جمله آنها کتاب تفاوت زن و مرد در تشریع ازدیدگاه قرآن، جلوه های ولایت الهی در زندگی مومن از منظر قرآن و روایات، غلبه اسلام بر سایر ادیان و نقش مادران در تربیت کودکان از منظر آیات و روایت است.

فعالیت قرآنی خواهران طلبه به دو زبان فارسی و عربی

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های قرآنی پایان نامه های قرآنی است که خواهران طلبه با رویکرد قرآنی به دو زبان فارسی و عربی نوشتند چون جامعه الزهرا(س)  از دو بخش خواهران ایرانی و بین الملل تشکیل شده و  از 40 کشور جهان در این مرکز مشغول تحصیل در سطوح مختلف هستند.

 

مسوول غرفه جامعه الزهرا (س) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: بخش پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره قرآنی و مشاوره دینی برای راهنمایی بازدیدکنندگان و بخش کودک از جمله بخش های این غرفه است. جامعه الزهرا(س) دارای یکی از بزرگترین مهد کودک های ایرانی و غیر ایرانی است که به عنوان مهد کودک دینی با رویکرد نگاه به قرآن و تربیت دینی برای فرزندان طلبه هایی که مشغول به تحصیل هستند فعال است.

ارائه راهکارهای عملی زندگی قرآنی از سوی غرفه ها در نمایشگاه قرآن

وی با اشاره به پیشنهادی برای پویایی بیشتر نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم سال به سال فعال تر می شود و اگر نمایشگاه به سمتی برود که بتوانیم قرآن را در زندگی افراد پیاده کنیم و راهکارهای عملی را به صورت تجسمی به افراد نشان بدهیم بسیار مناسب است.  دنبال قوانین دیگر نرویم چرا که قرآن بهترین قانونی است که می تواند در زندگی پیاده شود و بهتر بتوانیم راه از بیراهه  را در زندگی نشان دهیم و قرآن در زندگی ما  رهبر باشد بایستی که نمایشگاه به این سمت پیش برود، به طوری که کسی که 4 ساعت از نمایشگاه بازدید می کند با دست پر برود و راهکارهای عملی زندگی قرآنی را از غرفه ها بگیرد و در زندگی پیاده کند.

موسوی در خصوص تعامل غرفه جامعه الزهرا (س) با سایر غرفه ها گفت: ما تعاملمان با غرفه های دیگر به خصوص مرکز مدیریت  حوزه های علمیه خواهران خوب است. با غرفه  ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم گفت و گو کردیم و با راهکار های یکدیگر آشنا شدیم و قرار شد در جامعه الزهرا(س) حضور داشته باشند و استاد به آنها معرفی کنیم، چرا که در استان تهران طلبه های فارغ التحصیلمان خیلی فعال هستند و به عنوان کارشناس و سخنران می توان از حضور این بانوان بهره برد.

گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha