پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: در جامعه ای هستیم که مردم به پاکیزگی جسم و ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند درحالی‌که اساس و قوام آدمی به روح آنان است و آنان از تطهیر چنین هسته مهمی غافل هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در محفل سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به بررسی برخی از شاخصه‌های اصول بندگی پرداخت و اظهار داشت: کسانی که در زبان عالم نمایی می‌کنند ولی در عمل جاهلانی بیش نیستند انسان را درنهایت تعجب فرومی‌برند.

استاد حوزه علمیه قم، تقوا را اساس حرکت در صراط مستقیم دانست و گفت: باتقوایی اساس دانایی است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با انتقاد از برخی رفتارهای شخصیت نماهای سینما(سیلبریتی) ایران گفت: برخی از اظهارنظرها آن‌قدر پوشالی است که در کمترین زمان هویت پوچ آن برای عموم مردم برملا می‌شود.

وی ادامه داد: عرق آریایی بودن برخی آن‌قدر پوشالی است که از هویت، اصالت و حقیقت تمدن خود بی‌خبرند و به دنبال این جهل، از خواست دشمنانی تبعیت می‌کنند که به دنبال حذف حقیقت تمدن ایران هستند، بر این اساس چنین رفتارهایی انسان را در تعجب فرومی‌برد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که از منظر شرع مقدس اسلام علمی مفید است که به حدود باور انسان داخل شده باشد، عنوان داشت: یکی دیگر از مصادیقی که در عصر حاضر می‌توان از آن بسیار متعجب بود این است که مردم به پاکیزگی جسم و ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند درحالی‌که اساس و قوام آدمی به روح آنان است و آنان از تطهیر چنین هسته مهمی غافل هستند.

وی ادامه داد: برخی از رفتارهای نفوذی که امروزه از سوی برخی از شخصیت‌های به‌ظاهر عوام شکل‌گرفته است ناشی از همین تفکر غلط و منحرف است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در ادامه به هجوم فرهنگی و برخی از ابعاد آن اشاره داشت و گفت: امروز با جامعه‌ای روبرو هستیم که برای حل مسائل خود دیگران را بهانه می‌کنند؛ برای مثال پدری را دیدم که به بهانه درمان افسردگی فرزندش ماهواره به خانه می‌آورد این در حالی است که در کلیساها جریانی به نام قرآن درمانی فعال است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به جریان‌های کاذب و هنجار شکنانه ای همچون چهارشنبه‌های سپید اشاره کرد و گفت: این گروه در زبان خود را  عالمانی نشان داده‌اند که عرق ایرانی بودنشان بر هویت جهلشان پوسته‌ای آراسته انداخته درحالی‌که خود غافل هستند که ملت از جهل و پوشالی بودن رفتارشان آگاه هستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha