جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: متأسفانه مردم از تولیدات حوزه محروم هستند و راهکار این است که مقداری به تفسیر قرآن بیشتر بهاء دهیم. چون تفسیر قرآن است که می تواند منبع دیگر علوم باشد.

طاهره سادات طباطبایی امین، مسئول غرفه دانشگاه معارف در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  به بررسی جایگاه حوزه های علمیه در تبیین معارف اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: حوزه های علمیه سوابق تاریخی بسیار قوی دارند که خدمات بی نظیری به جامعه اسلامی ارائه داده اند؛ ما علمای داشتیم که با مباحث خود توانستند به نوعی اسلام و شیعه را زنده نگه دارند.

طباطبایی امین با بیان این که باید حوزه های علمیه منبع تغذیه معنوی و دینی باشند، به کاستی های حوزه علمیه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه زحمات فراوانی می کشند و حق بر گردن جامعه دارند ولی چرا این مباحث نمایان نمی شود؟ چون مطالب را به صورت بسته بندی شده و غیر قابل هضم ارائه می دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه مردم از تولیدات حوزه محروم هستند و راهکار این است که مقداری به تفسیر قرآن بیشتر بهاء دهیم. چون تفسیر قرآن است که می تواند منبع دیگر علوم باشد.

استادیار دانشگاه معارف اسلامی با تأکید بر عملیاتی شدن روانشناسی ارتباطات عنوان کرد: حتی باید در این زمینه دروسی برای طلاب ارائه شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه ما در سلوک و تعامل با دیگران مشکل داریم مشکل اینجاست که زبانمان زبان معیار نیست. یعنی یک حوزوی وقتی سخنرانی می کند از جملات و کلامتی استفاده می کند که از نظر دینی و علمی غنی است ولی زیبایی و ویرایشی که برای مخاطب ایجاد جاذبه کند را ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: علوم برخی از حوزویان نسبت به دانشگاهیان بسیار زیاد است ولی آن زیبایی و ساختاری که باید به قلمشان بدهند را دنبال نمی کنند. اگر به این موضوع توجه شود تبلیغ جوان پسند و مردم پسند می شود. در این صورت مردم می توانند از غذایی دینی و معنوی که حوزه های علمیه تولید می نمایند، استفاده کنند.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha