جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم رضوی

حوزه/ کارشناس امور وقف حرم رضوی، جمع آوری قرآن های مازاد مردم که مورد استفاده قرار نمی گیرد را از طرح های حرم رضوی دانست و بیان کرد: در این طرح قرآن هایی که در خانه ها مازاد هستند جمع آوری شده و به مساجد مناطق محروم اهدا می شود.

حجت الاسلام محمد میرزایی، کارشناس امور وقف حرم قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، به تشریح فعالیت های حرم امام رضا(ع) در نمایشگاه پرداخت.

وی گفت: حرم مطهر رضوی دارای برنامه های مختلف است. یکی از آن ها طرح تعویض قرآن است که در آن افراد قرآن های فرسوده و بدون استفاده را آورده و با قرآن های متبرک حرم مطهر تعویض می کنند. شاید بتوان گفت تاکنون هزار قرآن در این زمینه جمع آوری شد.

کارشناس امور وقف حرم رضوی، طرح دوم را جمع آوری قرآن های مازاد مردم که مورد استفاده قرار نمی گیرد دانست و بیان کرد: در این طرح قرآن هایی که در خانه ها مازاد هستند جمع آوری شده و به مساجد مناطق محروم اهدا می شود.

وی ادامه داد: طرح سوم آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین المللی قرآن، «نذر بهشتی» است. در این طرح افراد می توانند قرآن هایی را خریداری کرده و به آستان قدس رضوی اهدا کنند تا در ثواب تلاوت آن شریک شوند. این قرآن ها ترجمه آیت الله العظمی مکارم شیرازی بوده و خط آن ها خط اختصاصی حرم قدس رضوی است. خط این قرآن ها روان و خوانا است.

حجت الاسلام میرزایی با بیان این که آستان قدس رضوی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، قرآن های خطی زمان اهل بیت(ع) را در معرض دید عموم قرار داد، تصریح کرد: فعالیت دیگر آستان قدس رضوی ایجاد مهد رضا است تا کودکان در قالب بازی با معارف دینی آشنا شوند.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه انتشارات بین المللی آستان قدس رضوی حضور دارد که بیش از 40 ترجمه قرآن را به نمایش گذاشت. این انتشاراتی سالانه بیش از 5 میلیون نسخه قرآن چاپ می کند.

کارشناس امور وقف حرم قدس با بیان این که حرم امام رضا(ع) در کشورهای مختلف فعالیت قرآنی دارد، عنوان کرد: تاکنون تعداد زیادی قرآن به حرم های ائمه اطهار(ع) اهدا شد.

انتهای پیام/

313/43

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha