جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: امروز در درون خانواده ها موج بی دینی ایجاد شده است، لذا نقش علما در این برهه بسیار حساس و سازنده است، البته نه در میتینگ های خصوصی، بلکه روحانی و طلبه باید در جامعه حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، شامگاه دیروز هم اندیشی «بررسی مشکلات فرهنگی استان کردستان» با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی، در مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار در سخنانی، اظهار داشت: امروز در جامعه اسلامی زندگی می کنیم که از نعمت بزرگ ولایت برخورداریم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار در ادامه با اشاره به توطئه های پی در پی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: دشمنان امروز فرهنگ اقتصادی کشور را هدف قرار داده است.

این استاد حوزوی در ادامه به مقوله فرهنگ اشاره و بیان کرد: در واقع فرهنگ را می توان نظامی فکری دانست که برگرفته از رفتار و کردار ماست. فرهنگ امری سفارشی نیست و دوام و عزت فرد و جامعه در گرو این ظرفیت سازی هاست.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: الگویی که از دین به ما رسیده را می توانیم پیدا کرده و آن را در امور تبلیغی شهرها و روستاها پیاده کنیم.

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به جایگاه ویژه مبلغین، افزود: ما مبلغین نباید هرگز کارهاری فرهنگی را سطحی انجام دهیم و در امر و رسالت تبلیغ باید طوری عمل کنیم که در مقابل دشمنان کم نیاوریم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار ادامه داد: کار فرهنگی حتما باید اساسی باشد و از شتاب زدگی در این مقوله پرهیز شود و مجری این فرهنگ سازی علما و روحانیون هستند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت وحدت کلمه در جهان اسلام، افزود: وحدت در عقیده از مهمترین ارکان اتحاد مسلمین است که همگی به آن اذعان داریم و نقطه مشترک و عامل پیروزی در مقابل دشمنان است.

حجت الاسلام حکیمی فر  با اذعان به اینکه شاهد رواج بی دینی در بین برخی از خانواده ها هستیم، گفت: امروز در درون خانواده ها موج بی دینی ایجاد شده است، لذا نقش علما در این برهه بسیار حساس و سازنده است، البته نه در میتینگ های خصوصی، بلکه روحانی و طلبه باید در جامعه حضور داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha