شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اظهار تاسف از ناآگاهی افرادی که در ملأ عام تظاهر به روزه خواری می کنند، گفت: وظیفه نهادهای انتظامی و متولیان امر فرهنگ است که با روزه خواران برخورد و آحاد جامعه را نسبت به لزوم نگه داشتن حرمت و عظمت ماه مبارک رمضان متوجه سازند.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با توجه به خطبه پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان المعظم که فرمودند: أَیهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیکمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ، ای مردم! به درستی که ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است. تکریم و تعظیم ماه مبارک رمضان را وظیفه آحاد مردم و خصوصا متولیان امر فرهنگی دانست و گفت: در این خطبه پیامبر(ص) ما را با عظمت و شکوه ماه رمضان و آثار و برکات آن در جامعه و نقش سازنده و تربیتی آن آشنا می کند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه بخشی عمده ای از مردم به دلیل مشاغل روزمره فرصت استماع سخنان واعظین در مساجد را پیدا نمی کنند، افزود: باید در جامعه در قالب ایجاد فضای معنوی از طریق تبلیغات خیابانی اهمیت و حرمت ماه مبارک رمضان را به گوش آحاد جامعه رساند.

وی در ادامه با اظهار تاسف از ناآگاهی افرادی که در ملأ عام تظاهر به روزه خواری می کنند، گفت: وظیفه نهادهای انتظامی و متولیان امر فرهنگ است که با روزه خواران برخورد و آحاد جامعه را نسبت به لزوم نگه داشتن حرمت و عظمت ماه مبارک رمضان متوجه سازند.

حجت الاسلام سلیمانی نقش مسئولان فرهنگی و نهادهای دینی را در تقویت روحیه دینی مهم خواند و ادامه داد: انحرافاتی که در جامعه شیوع پیدا می کند، در اثر غفلت و عدم اطلاع از مبانی اعتقادی و احکام شرعی است.

وی در ادامه با توجه به این نکته که مردم جامعه ما دارای روحیه پذیرش احکام نورانی اسلام و فرامین حضرات معصومین(علیهم السلام) هستند، اظهار داشت: باید مبلغین همت روز افزون به نشر و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) در بین اجتماع داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب در پایان با ابراز نگرانی از شیوع و نفوذ فرهنگ غرب در آداب و رسوم بعضی از خانوادها، گفت: راه علاج مقابله با فرهنگ بیگانه، تمسک به قرآن و عترت(علیهم السلام) و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha