شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سر دلبران

حوزه/ بازیگر سریال "سرّدلبران" گفت: این کار در پی بازگویی این نکته است که مسجد تنها محلی نیست که بخواهیم در آن نماز بخوانیم، بلکه خانه خدا باید محلی باشد که ساکنان هر محله در آن مشکلات خود را حال می‌کنند.

رضا توکلی بازیگر سریال «سر دلبران» در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه»،  درباره تجربه جدید خود در این سریال مناسبتی اظهار کرد: لحظه به لحظه حضورم در این سریال سرشار از لحظات و خاطرات خوش است که نمی‌توانم آن را فراموش کنم، چون علاوه بر این‌که گروه بسیار خوبی در این مجموعه حضور دارند، موقعیتی (شهر یزد) که در آن تصویربرداری انجام می‌شود میزبانان بسیار خوبی داشت.

وی افزود: این فیلم در یزد جلوی دوربین رفته بود. مردم این شهر به شدت مهمان‌دوست و مهربان هستند. به ویژه در حوزه موضوعات دینی آنها تاکید و وسواس زیادی دارند، برای همین وقتی متوجه شدند سریالی مناسبتی در شهر آن‌ها جلوی دوربین می‌رود بسیار شاد گشته و با ما کمال همکاری را داشتند. درباره این سریال می‌خواهم نکته‌ای را بیان کنم. در بسیاری از اظهار نظرها این گفته را بارها شنیده‌ایم که در سریال‌های ماه رمضان شتاب‌زدگی وجود دارد که گاهی اوقات باعث صدمه رسیدن به کارهای مورد نظر می‌شود، اما خوشبختانه این اتفاق در سریال سردلبران رخ نداد و ما با خیالی آسوده کار کردیم.

وی درباره پیام این مجموعه گفت: شاید بتوان موضوعات بسیاری را به عنوان پیان سریال مطرح کرد، اما اصلی‌ترین نکته را می‌بایست در نقش و جایگاه مسجد در این سریال جستجو کرد. این کار در پی بازگویی این نکته است که مسجد تنها محلی نیست که بخواهیم در آن نماز بخوانیم، بلکه خانه خدا باید محلی باشد که ساکنان هر محله در آن مشکلات خود را حال می‌کنند. در حقیقت مسجد باید جایی باشد که زندگی و امید در ان به شدیدترین شکل ممکن مشاهده می‌شود.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا در عالم واقع چنین مساجدی وجود دارد، تصریح کرد: قبول دارم در شهرهای بزرگ بسیاری از توجهات اخلاقی و دینی کم‌رنگ شده است، اما قبول کنید که هنوز مساجدی وجود دارد که در آن می‌توالن زندگی را مشاهده کرد. با این توضیح فکر می‌کنم، کارگردان برای باور‌پذیر‌تر کردن، تصویربرداری را در محله‌ای قدیمی انجام داده تا قبول آن برای تماشاگر امکان‌پذیر باشد.

توکلی تاکید کرد: درباره آدم‌هایی که در این سریال تصویر شده‌اند هم باید بگویم، حتماً نیازی نیست که همه شخصیت‌های مجموعه از جنس واقعیت باشند، بلکه به واسطه ظرفیتی که درام‌پردازی در اختیارمان قرار داده می‌توان در آثار نمایشی تصویر ارائه داد که ما از آن بتوانیم به عنوان الگو نام بریم.

بازیگر فیلم «حمله به اچ 3» تاکید کرد: این تجربه نخست من در سریالی مناسبتی است، البته واژه مناسبتی چندان برای من قابل درک نیست، چون این تصور در ذهن پیش می‌آید که ما تنها باید در این ماه مبارک حرف‌های اخلاقی و مذهبی بزنیم، ولیکن به هر حال این دست تولیدات مخاطبانش بسیار بیشتر از دیگر کارهای تلویزیون است.

وی یادآور شد: مردم روزه‌دار در ایام ماه مبارک اوقات فراغت و استراحت خود را پس از افطار به تماشای سریال‌های تلویزیون اختصاص می‌دهند، برای همین این ظرفیت پیش می‌آید تا آثار این ایام بیشتر دیده شود، اما این امتیاز مسئولیت سازنده و دیگر عوامل گروه را بیشتر می‌کند. این امر در کار من بازیگر نیز به خوبی نمود دارد. مطلب دیگری که درباره این سریال می‌توان گفت این است که وقتی دوربین به خارج از تهران می‌رود به نظرم بر جذابیت کارهای مناسبتی افزوده می‌شود، برای همین توصیه می‌کنم که از تجربه سریال‌هایی چون «سر دلبران» بیشتر استفاده شود.

این بازیگر درباره همکاری سازمان‌هایی چون اوج در تهیه و تولید آثار نمایشی نیز چنین توضیح داد: اگر سازمان‌ها و نهادهای دولتی بتوانند سرمایه گذاری خوبی در حوزه برنامه‌سازی تلویزیون داشته باشند به نظرم اتفاقات بسیار خوبی در تلویزیون رقم خواهد خورد. برای مثال سری جدید «پایتخت» که با حمایت اوج تولید شد توانست به امکاناتی که برایش فراهم شده مخاطبان کثیری را پای گیرنده‌های تلویزیون بکشاند، بنابراین من چنین مشارکت‌هایی را بسیار ضروری و خوب می‌دانم.

توکلی درباره بازیگران و کارگردان این مجموعه نیز چنین تصریح کرد:ما از یک تیم خوب و حرفه‌ای در این سریال سود می‌بردیم، چراکه بهترین‌‌های تلویزیون در حوزه بازیگری حضور داشتند و در بخش کارگردانی نیز ما شاهد حضور یک فرد خبره پشت دوربین سود می‌بردیم. با این توضیح باید بگویم در کمتر کاری می‌توان این مجموعه هماهنگ را پیدا کرد.

توکلی  ادامه داد: به گواه نظرسنجی‌های گرفته شده این سریال توانسته در جذب تماشاگر بسیار موفق باشد، اما معتقدم اگر زمان پخش آن مناسب‌تر بود آمار تماشاگران مورد نظر خیره‌کننده می‌شود. به هر حال این استقبال نشان می‌دهد که اگر به روی کاری سرمایه و وقت کافی صرف شود، جواب دریافتی مثبت خواهد بود.

این بازیگر در انتها این گفت‌وگو تاکید کرد: ساخت تولیدات انسانی و مذهبی جز ضروریات تلویزیون است به ویژه در شرایط کنونی که جامعه به سوی موضوعات مادی سوق پیدا کرده این قبیل تولیدات نشان می‌دهد که موضوعات مهمتری در زندگی وجود دارد که ما از آنها غافل هستیم، در صورتی‌که اگر به پیرامون خود بیشتر توجه کنیم به وفور نشانه‌های رحمت خداوند را شاهد هستیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha