جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​مسیحیان در اروپای غربی کمتر حاضر به پذیرش مهاجران و مسلمانان هستند

حوزه/یک مطالعه تحقیقی انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو از ۱۵ کشور مختلف در اروپای غربی نشان داد که مسیحیان معتقد و غیرمعتقد در کشورهای اروپای غربی بیشتر از مردم عادی نسبت به مهاجران و مسلمانان موضع منفی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک مطالعه تحقیقی که روز گذشته منتشر شد، نشان داد که مسیحیان در اروپای غربی بیشتر حاضر به پذیرش افراد بی دین و ملحد هستند تا کسانی که غیرمسیحی باشند و ادیان دیگری غیر از مسیحیت داشته باشند.

گزارش مرکز تحقیقات پیو که براساس یک نظرسنجی انجام شده در 15 کشور مختلف انجام گرفته بود آشکار کرد که مسیحیان در این کشورهای اروپایی، چه کسانی که به کلیسا می روند یا آن هایی که رفت و آمدی در کلیسا ندارند، بیشتر از بقیه مردم در اروپای غربی نسبت به مسلمانان، یهودیان و در کل مهاجران تبعیض قائل می شوند و دیدگاه های منفی ابراز می کنند. آن ها همچنین بیشتر از بقیه به این دیدگاه گرایش دارند که ارزش ها و فرهنگ های کشورشان از همه برتر است.

نویسندگان این مطالعه نوشتند: به طور خلاصه، بیشتر پاسخ دهندگان می گویند که مهاجران صادق و کارآمد هستند و به ظاهر مخالف نیستند. اما یک الگوی آشکار ظهور می کند. مسیحیانی که به کلیسا می روند و آن هایی که نمی روند بیشتر از افراد بی دین دیدگاه های ضد مهاجرت و ضداقلیتی از خودشان بروز می کنند.

محققان در این گزارش نوشتند: ظهور گسترده عدم پذیرش چند فرهنگی در جوامع اروپای غربی نیز مشهود است.

این مطالعه براساس یک نظرسنجی تلفنی از 24 هزار و 599 نفر که به طور تصادفی از میان بزرگسالان در 15 کشور مختلف انتخاب شده بودند انجام گرفت. محققان پیو نظرات داده شده توسط پاسخ دهندگانی که خودشان را مسیحیان معتقد و مسیحیان غیرمعتقد و یا بی دین معرفی کرده بودند با هم مقایسه نمودند. از دیگر یافته های آن ها این بود که در رابطه با «سازگار دانستن اسلام با ارزش ها و فرهنگ های کشورشان» نظرات مختلفی وجود دارد.

در این میان در انگلستان 45% مسیحیان معتقد و 47% مسیحیان غیرمعتقد اسلام را غیرسازگار با کشورشان می دادند درحالی که این آمار در میان غیرمذهبیون 30% است. همین طور در فرانسه نیز نزدیک به سه چهارم کلیسا روندگان و 72 درصد مسیحیانی که به کلیسا نمی رفتند معتقد بودندکه داشتن «نسب فرانسوی» برای فرانسوی بودن ضروری است.

نظرسنجی مورد نظر در ماه های آوریل تا آگوست 2017 انجام گرفت و کشور سوئد و ایتالیا به ترتیب کمترین و بیشترین کشورهای دارای برخوردهای ضدمهاجرت و ضداقلیت ها معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha