پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتخابات هیئت رئیسه مجلس

حوزه/ در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیئت رئیسه مجلس در سومین سال دوره دهم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در نشست علنی امروز (چهارشنبه 9خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیئت رئیسه مجلس در سومین سال دوره دهم برگزار شد.

رئیس مجلس

نمایندگان خانه ملت با 147 رای از 279 رای ماخوذه دکتر علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در سومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند. محمدرضا عارف دیگر کاندیداهای ریاست مجلس نیز موفق به اخذ 123 رای شد و حاجی بابایی نیز به نفع لاریجانی کناره گیری کرد.

نواب اول و دوم رئیس

در انتخابات نواب رئیس نیز مسعود پزشکیان با کسب 157 رأی و علی مطهری با کسب  143رأی از مجموع 279 رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه مجلس در سومین سال مجلس دهم انتخاب شدند

عبدالرضا مصری با 134 رای و هادی قوامی با 81 رای دیگر کاندیداهای نواب رئیس مجلس شورای اسلامی بودند.

دبیران هیئت رئیسه مجلس

نمایندگان مردم در خانه‌ ملت همچنین برای انتخاب دبیران هیئت رئیسه رأی گیری کردند که محمدعلی وکیلی با 134 رای، یوسف نژاد با 129 رای، قاضی زاده هاشمی با 129 رای، علیرضا رحیمی با 104 رای، امیرآبادی فراهانی با 98 رای، رنجبر زاده با 95 رای از مجموع 278 رای ماخوذه توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.

محمدحسین فرهنگی و اکبر رنجبرزاده به طور مساوی 95 رای کسب کرده بودند که اکبر رنجبرزاده به قید قرعه برای دبیری هیات رئیسه انتخاب شد.

انتخاب ناظران هیئت رئیسه

در ادامه، رای گیری برای انتخاب ناظران هیئت رئیسه مجلس برگزار شد و براساس رای نمایندگان، اسدالله عباسی با 96 رای، بهروز نعمتی با 96 رای و محمد آشوری تازیانی با 89 رای از مجموع 241 رای ماخوذه به عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha