پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ولادت

حوزه/ معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: امام حسن مجتبی(ع) یکی از ائمه معصومین هستند که در مورد بخشندگی و کرامت در عمل اسوه و یگانه دوران بودند و علاوه بر این مهربانی را نیز در بین مردم ترویج کردند و به همین دلیل از ایشان به‌عنوان کریم اهل بیت(ع) یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام علاءالدین صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) از زمان حضور در جامعه تا زمانی که در بستر بیماری بودند از مهربانی و شفقت نسبت به مردم فروگذاری نمی‌کردند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه ما مسلمانان و پیروان آن حضرت در ایران باید از این ویژگی اهل‌بیت(ع) و امام حسن مجتبی(ع) درس بگیریم، تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) بسیار بخشنده بودند و برای آسایش خانواده‌های مستمند تلاش بسیاری می‌کردند و حتی به افرادی که ارادت خاصی به اهل‌بیت(ع) نداشتند رسیدگی می‌کردند

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) یکی از ائمه معصومین هستند که در مورد بخشندگی و کرامت در عمل اسوه و یگانه دوران بودند و علاوه بر این مهربانی را نیز در بین مردم ترویج کردند و به همین دلیل از ایشان به‌عنوان کریم اهل‌بیت(ع) یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: صبر و کرامت دو صفت بارز امام مجتبی(ع) است که در تاریخ نقل‌شده و آنچه برای امروز ما لازم است که از این دو صفت مهم الگوبرداری نماییم.

وی اظهار کرد: حلم و بزرگواری ایشان به‌اندازه‌ای بود که حتی دشمنان آن حضرت را شرمنده می‌کرد و حتی مروان یکی از آن‌ها بود که پس‌ از آن که امام حسن مجتبی(ع) را بسیار آزار داد، گفت من این کارها را با کسی کردم که حلم و بردباری او با کوه‌ها برابری می‌کرد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین بیان کرد: شخصیت امام حسن مجتبی همچون جد بزرگوارشان، پیامبر اکرم(ص) الگوی یک انسان کامل بود که در تمامی ابعاد آن حلم و بردباری همچون نگینی می‌درخشید.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha