جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس شورای علمای شیعه پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی در مورد انتخاب نخست وزیر موقت پاکستان گفت: همکاری رهبر اپوزیسیون در پارلمان برای تعین نخست وزیر موقت با دولت قابل تحسین است و انتخاب ناصر الملک بعنوان نخست وزیر موقت انتخاب شایسته ای است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی در مورد انتخاب نخست وزیر موقت پاکستان گفت: همکاری رهبر اپوزیسیون در پارلمان برای تعین نخست وزیر موقت با دولت قابل تحسین است و انتخاب ناصر الملک بعنوان نخست وزیر موقت انتخاب شایسته ای است.

وی افزود: امیدواریم که نخست وزیر موقت کشور برای برگزاری انتخابات سالم و بی طرف تمام توان خود بکار برده و نظام دموکراسی را در پاکستان مستحکم کند.

گفتی است که چند روز قبل ناصر الملک وزیر دادگستری سابق این کشور به عنوان نخست‌ وزیر موقت تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در 25 ژوئیه منصوب شده است.

این انتصاب از سوی دولت پاکستان به چندین هفته تنش بین حزب مردم پاکستان به رهبری سید خورشید احمد شاه و حزب حاکم مسلم لیگ شاخه نواز به رهبری شاهد خاقان عباسی پایان داد.

ناصر الملک که همچنین ریاست موقت کمیسیون انتخابات پاکستان را نیز برعهده دارد، تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ریاست دولت تکنوکرات این کشور را به دست خواهد گرفت.

دولت و پارلمان کنونی پاکستان روز پنج‌شنبه منحل می‌شوند.

دولت موقت پاکستان معمولا تا زمان تشکیل دولت جدید پس از انتخابات قدرت تصمیم‌گیری‌های گسترده را ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha