پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نوفرستی

حوزه/قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با بیان این که امامت و جلوداری جامعه از مهمترین رسالت های ائمه اطهار(ع)است، گفت: آحاد جامعه باید با اقتدا به ائمه(ع)؛ جلوتر و یا عقب تر از آنان حرکت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، در آیین گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی(ع) در مکتب نرجس(س) شهرستان بیرجند، اظهار کرد: متأسفانه زندگی‌های روزمره امروزی، افراد را دچار غفلت کرده است و بایستی کسانی که اهل ایمان هستند از آیات قرآن بهره ببرند.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی از نقش واسطه بین بندگان و خداوند به‌عنوان یکی از رسالت‌های انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) یادکرد و افزود: بر کسی پوشیده نیست، که پایان زندگی انسان باواسطه فیض، گره‌خورده است و امروز به برکت وجود امام زمان(عج) که بزرگ‌ترین واسطه فیض است، نعمت حیات داریم.

وی امامت و جلوداری جامعه را، یکی دیگر از رسالت‌های ائمه اطهار (ع) برشمرد و تصریح کرد: آحاد جامعه باید با اقتدا به ائمه(ع)؛ جلوتر و یا عقب‌تر از آنان حرکت نکنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با تأکید بر لزوم تبعیت مردم از امامت جامعه خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است آن است که امامت پیوسته در بیان ائمه معصومین(ع) و سیره عملی آنان دنبال می‌شد و دشمنان به خاطر مقام و جایگاه امامت ائمه اطهار(ع) تا مرز شهادت آنان پیش می‌رفتند.

وی اقامه حکومت الهی را، یکی دیگر از مهم‌ترین رسالت‌های ائمه اطهار(ع) دانست و بیان کرد: این بزرگواران در راستای تحقق این موضوع مهم سال‌ها تلاش کردند و خون‌دل خوردند و تکلیف داشتند، حکومت اسلامی را اقامه کنند.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه به هر میزانی که بشود به‌نظام طاغوت ضربه زد واجب است، ابراز کرد: انسان در صورت گره‌گشایی از کار مردم و زمینه‌سازی برای برچیدن بساط طاغوتیان می‌تواند در نظام طاغوت مسئولیت بپذیرد.

وی حفظ نظام اسلامی را، از اوجب واجبات دانست و متذکر شد: معارف الهی سومین رسالت ائمه اطهار(ع) است و اگر جامعه زیبایی معارف الهی را بدانند، قطعاً از ائمه اطهار(ع) تبعیت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام نوفرستی با بیان این که در زندگی و در رفتار خود همواره باید پیرو سیره و رفتار انبیاء الهی و پیامبران و امامان باشیم، بیان کرد: اگر در مسیر انبیاء حرکت کنیم همواره در زندگی موفق خواهیم شد و به کمال و سعادت خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) اسوه کامل کرامت، بخشش و صبر است که باید به‌عنوان الگو در جامعه مطرح شود، تصریح کرد: این امام بزرگوار در تمام ابعاد سیاسی، علمی، اخلاقی و شخصیتی الگوی کاملی برای انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام نوفرستی ضمن اشاره به فرصت باقی‌مانده از ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: بایستی فرصت را غنیمت شمرده و در زمان باقی‌مانده ماه مبارک رمضان به‌ویژه شب‌های قدر با دعا، قران خواندن و نماز به بهترین نحو از فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha