سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 شهر قم

حوزه/ معاون برنامه ریزی شهردار قم بر لزوم نقش مهم حوزه در بسترسازی شکل دهی به ساختاز چشم انداز آتی قم به خصوص در زمینه شهر هوشمند تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ مهندس محسن رنجبر معاون برنامه ریزی شهرداری قم امروز در نشست تخصصی شهر هوشمند از سلسله نشست های شهر عش آل محمد(ص) که به همت جهاددانشگاهی و نهادهای مختلف استان در شهرداری قم برگزار شد گفت: خوشبختانه امروز اجماعی بین نهادهای حاکمیتی و بخش مردمی برای ایجاد شهر هوشمند ایجاد شده است و در این میان شهردار قم تاکیدات بسیاری در این عرصه بیان کرده است.

وی افزود: ایجاد سازمان فاوای شهرداری از حرکت های مهم شهرداری قم در این عرصه بوده است؛ در شکل دهی به این مساله بهترین نخبگان استان و کشور مشارکت علمی داشتند و با این زیرساخت چابک برای ساخت یک شهرهوشمند اقدام کردیم؛ امروزه یک چشم انداز مهم شهری در اختیار داریم که یکی از مشخصه های آن رسیدن به شهر هوشمند شهری است.

معاون برنامه ریزی شهرداری قم بیان کرد: هوشمند سازی شهر قم می تواند یکی از ارکان مهم این شهر در زمان پایتختی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد؛ شهرداری قم به عنوان نهادی فعال در این عرصه حاضر خواهد بود و از همه امکانات خود نیز استفاده می کند.

وی گفت: شهر قم پایگاه اهل بیت(ع) است و تدوین اینکه این شهر در افق 20 ساله در چه شرایطی باشد بدون توجه به ظرفیت های حوزه و علمای دین غیر محتمل بود و به همین دلیل با مشارکت حوزه و علمای دین این مراحل اطلاع رسانی شد و علمای بزرگی چون آیات جوادی آملی و حسینی بوشهری و اعرافی در این زمینه عنایات و مباحثی ارایه کردند.

رنجبر اظهارکرد: شهر قم پایگاه تولید وترویج فرهنگ شیعه است و تفکر و معارف اهل بیت(ع) در این شهر تولید و ارایه می شود و الهام بخش تمدن نوین اسلامی است و تجلی شکل دهی به حیات طیبه است؛ زمانی که توسعه در غرب به شکست منجر شد ،مساله توسعه پایدار مورد توجه واقع شد.

وی افزود: مقوله شهر اسلامی یکی از مهمترین ارکان شکل دهی چشم انداز شهری بوده است ؛ شاخص های شهر اسلامی در شکل دهی به ساختار شهر در نظر گرفته شده است؛ در عرصه هوشمند سازی شهری به دنبال افزایش کیفیت سطح زندگی است؛ ولی زمانی که به چگونگی این ارتقا توجه می کنیم باید به توسعه حیات طیبه در این شهر توجه کنیم.

معاون برنامه ریزی شهرداری قم بیان کرد: به دستور شهردار به دنبال آن هستیم که در محلات قم، نیازسنجی محلات را با توجه به چشم انداز دنبال کنیم؛ در هوشمند سازی به همه این مسایل توجه می شود.

وی گفت: بخش خصوصی نگران بازگشت سرمایه است؛ از دیگر سوی برای رسیدن به ارتقا، نیازمند بخش خصوصی هستیم؛ در سازمان فاوا قطعا با مشارکت بخش خصوصی پیش خواهیم رفت؛ بسترسازی اینترنت اشیا در قم از ظرفیت های خوب این شهر برای توسعه هوشمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha