پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی و حفاظت از عرصه های ملی و جنگلی وظیفه ای شرعی و همگانی است،گفت: برای حراست و صیانت از این منابع خدادای باید با همتی جهادی فرهنگ سازی و حراست از این عرصه ها در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به این که حفظ منابع طبیعی و حفاظت از عرصه های ملی و جنگلی وظیفه ای شرعی و همگانی است، افزود: برای حراست و صیانت از این منابع خدادای باید با همتی جهادی فرهنگ سازی و حراست از این عرصه ها در جامعه نهادینه شود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که مبلغان و طلاب به عنوان مروجان صیانت از منابع طبیعی درمنابر خود در مساجد و اماکن عمومی نقش بسزایی در صیانت از عرصه های ملی  دارند، گفت: اعزام سفیران انفال برای فرهنگ سازی حراست از منابع طبیعی نیازی ضروری است و در این راستا طلاب در بین آحاد جامعه با تبلیغ و تبیین حراست از منابع طبیعی رسالت تیلیغی خود را انجام می دهند.

وی با بیان این که سفیران انفال منادیان حفاظت از منابع طبیعی و منابع خدادادی هستند، خاطر نشان کرد: تبلیغ مبلغان در مناطق مختلف با هدف ترویج فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی جزء اهداف طرح سفیران انفال محسوب می شود و با توجه به اهمیت موضوع امید می رود مردم و مسئولان به این امر نوجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور یادآور شد: امید می رود این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که همه خود را در قبال حراست و صیانت از منابع طبیعی مسئول بدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha