پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سعیدیان

غرفه تدبر در قرآن امسال با کتب و سی دی های آموزشی با موضوعات قرآنی و سیره اهل بیت(ع) و انبیاء الهی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن آثار ارزشمندی را برای نوجوانان و بزرگسالان به مخاطبان ارائه می دهد.

حجت الاسلام سعیدیان مسئول غرفه تدبر در قرآن در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: ما در این مرکز بر موضوع تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع) تمرکز کرده ایم تا مردم با متن قرآن و سیره آشنا شوند.

وی ادامه داد:  در تدبر قرآن مخاطب مستقیما متوجه متن قرآن می شود و با توجه به معنای آیه و معنای الفاظ، سوره را تقسیم بندی کرده و هرکدام از این دسته ها که معنای خاصی داشتند سیاق نام گذاری کردیم، به طور مثال سوره حمد دوسیاق دارد و مقدمه است و در پایان نتیجه کلی از سوره برداشت می شود که جهت سوره نام دارد.

وی در خصوص دیگر آثار موجود در غرفه تدبر در قرآن گفت: در سیره اهل بیت(ع) و انبیای اولو العزم هم همین شیوه تدبری را پیاده کردیم. زندگی هر کدام از معصومین(ع) را به مقاطع مختلف تقسیم بندی کرده و فعالیت اجتماعی سیاسی و مذهبی آن معصوم را در آن مقطع بررسی و گفتیم آن معصوم کدام مقطع از پازل تاریخ تمدن اسلامی را تکمیل نموده و در کتاب های دیگرمان این روش را پیاده کردیم تا به صورت تدبری و کاربردی در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

 

 

 

حجت الاسلام سعیدیان تصریح کرد: کتاب «تربیت فطری» و کتاب «سیر عمل در قرآن و سیره» کاملا به صورت کاربردی مخاطبان را با این مطلب مواجه می کند که در مورد تربیت لازم نیست الگو از خارج داشته باشیم. با مطالعه و ارجاع دادن تربیت به فطرت، خیلی راحت بسیاری از مشکلاتمان را حل می کنیم. بسیاری از مخاطبین که این کتاب را مطالعه و در بازخورد آن مطرح کردند که روش کاربردی این کتاب  را در زندگی دریافت کردند.

وی افزود: کتاب تربیت فطری به صورت درسنامه تهیه شده و کتاب سیر عمل در قرآن و سیره، به عنوان کتاب امام شناسی نیز کاربردی است و به شبهات با ماخذ آیات و روایات پاسخ می دهد. کتاب تدبر در قرآن ویژه نوجوانان از دیگر کتاب ها است که به صورت روان تر آموزش  با متن ساده و دریافت متن می دهد.

مسوول غرفه تدبر در قرآن گفت: کتاب تذکر قرآنی از دیگر کتاب های موسسه، نشان دهنده آن است که بعد از تدبر شخص چطور می توان تذکر قرآنی را دریافت کرد.

وی در پایان گفت: در کتاب تدبر در قرآن، جزء سی به طور کلی مورد بررسی قرار گرفته  و چون سوره های کوچک تر در این جزء هستند، سیاق و تدبر آن راحت تر دریافت می شود. همچنین سی دی آموزشی و تصویری آن موجود است و جزء 1و 2  جزء 24، 25، 27، 28 و 29 هم چاپ شده است. کلاس های تدبر در قرآن نیز در مناطق مختلف برگزار می شود و علاقه مندان می توانند هم کتاب ها و سی دی ها را مطالعه و هم در کلاس ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha