جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی مقامی

معاون فرهنگی اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی نمونه ای از اقامه قرآن است، گفت: باید روز به روز عمل به قرآن با سکان داری حوزه در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین امللی قرآن کریم، حجت الاسلام مهدی مقامی، در آیین رونمایی از دو کتاب «درسنامه اقامه قرآن» و«تذکر قرآنی» که در بخش حوزوی نمایشگاه برگزار شد، اظهار داشت: مقصد نهایی همه فعالیت های قرآنی اقامه قرآن و اجرای حدود قرآنی در جامعه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنان خود علاوه بر روخوانی و تدبر در قرآن به عملیاتی کردن دستورات قرآنی و اجرای آن در زندگی تأکید کردند، لذا عمل جامعه اسلامی باید به اجرای قرآن منتهی شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: باید عمل همه مردم با قرآن باشد که از آن تعبیر می شود به  اقامه قرآن لذا تا زمانی که قرآن در جامعه اسلامی اقامه نشود، آن جامعه ارزشی ندارد.

وی در معرفی درسنامه «اقامه قرآن»، تصریح کرد: در این اثر فرایند اقامه قرآن، عمل به قرآن و نحوه اقامه به قرآن در جامعه اسلامی تبیین شده ست.

حجت الاسلام مقامی گفت: قرآن روی این موضوع تأکید دارد که جامعه اسلامی به سمت اقامه قرآن پیش رود که اگر این گونه نشود، مثل این که کسی وضو گرفته باشد ولی نماز نمی خواند.

وی با بیان اینکه همه فعالیت های قرآنی ما باید به اقامه منتهی شود، افزود: کتاب دیگری که رونمایی خواهد شد به نام «تذکر قرانی» است که این کتاب بیان می دارد تذکر قرآنی به چه معنا است و تفاوت آن با تعقل، تدبر چیست.

معاون فرهنگی اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان، گفت: امیدواریم همان طور که حوزه وارد عرصه تفسیر و فهم قرآن  شده، وارد عرصه عملیاتی آن هم شود؛ انقلاب نمونه ای از اقامه قرآن است و باید روز به روز عمل به قرآن با سکان داری حوزه در جامعه ترویج شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha