شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بازدید معاون تهذیب حوزه‌های علمیه از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم(۳۰)

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه، گفت: به نظر می رسد اکنون حوزه های علمیه در ترویج قرآن به زبان نسل امروز و با تنوع جذابی که در ارائه محصولات قرآنی باید داشته باشند، مقداری فاصله دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن تهران از بخش حوزوی این نمایشگاه دیدن کرد و در جریان فعالیت های آن قرار گرفت.

وی در بازدید از بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه قرآن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با بیان استقبال خوب مردم از این دوره از نمایشگاه، گفت: بسیار جای خرسندی است که در ساعات ابتدایی کار نمایشگاه شاهد حضور پر شور و با نشاط خانواده ها در این مکان معنوی هستیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه افزود: بخش حوزوی بسیار خوب و فعال در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کرده است، ولی نیاز به برنامه ریزی دقیق تر و مدیریت جامع تری برای سال های آینده دارد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دارم دست اندرکاران حوزوی نمایشگاه با توجه به این که امسال این بخش جدی تر، فعال تر، با انرژی تر و جذاب تر حضور داشته و با استقبال بیشتری هم مواجه بوده این را به عنوان یک امتیاز در نظر بگیرند و سال های آینده امکانات و فضای بیشتری را به بخش حوزی اختصاص دهند تا رقابت بالاتری هم بین حوزویان ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه در کل، حضور بخش حوزوی در نمایشگاه موفق بوده است، گفت: خوب است تا بعد از اتمام نمایشگاه نقاط قوت و ضعف آن در جلسه فنی مطرح و بررسی شود تا در سال های بعدی این حضور با قوت، دقت و شور بیشتری همراه شود.

وی با بیان اینکه اولین و اصلی ترین وظیفه حوزه علمیه تبلیغ فرهنگ قرآن و عترت است و مباحث دیگر چون احکام و فقه برگرفته از قرآن و عترت است، افزود: به نظر می رسد اکنون حوزه های علمیه در ترویج قرآن به زبان نسل امروز و با تنوع جذابی که در ارائه محصولات قرآنی باید داشته باشند، مقداری فاصله دارند؛ لذا مسؤلین مربوطه با برگزاری جلساتی این موضوع را بررسی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha