شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه

حوزه/ آیت الله مقتدایی با اشاره به این که خیرین با خیرات خود سود کلانی به دست می آورند، تأکید کرد: خیرین اعمال خود را جلوتر از مرگ می فرستند. سعادت دنیا و آخرت در این کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه چهارشنبه در جمع اعضای انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه، به بیان جایگاه انفاق در نزد خدا پرداخت و بیان داشت: در روایت آمده اگر فرد نصف خرما را برای رضای خدا اعطا کند، کفه میزان او پر می شود.

وی در ادامه با بیان این که خیرین عزیز قدر خود را بدانند و از فرصت های به دست آمده استفاده کنند، عنوان داشت: بدانید که کار خیر در نزد خدا گم نمی شود، بلکه محفوظ مانده و رشد می کند، این اعمال نیز روز قیامت که روز حسرت است به دست فرد می رسد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که خیرین با خیرات خود سود کلانی به دست می آورند، تأکید کرد: خیرین اعمال خود را جلوتر از مرگ می فرستند. سعادت دنیا و آخرت در این کار است

وی اضافه کرد: خیرین که مالشان را در راه خدا خیرات می کنند در حقیقت آن را خودشان استفاده می کنند. خیرات کردن اموال در راه خدا برای خود فرد می ماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به این که فرد باید برای کسب روزی حلال تلاش کند، گفت: در روایت آمده ثواب کسی که مخارج عبادت کننده را تأمین می کند، از خود عبادت کننده بیشتر است.

وی افزود: وقتی ثواب کسی که مخارج عبادت کننده را تأمین می کند بیشتر از خود عبادت کننده باشد پس ثواب کسی که معیشت اهل علم را تأمین می کند چه ثوابی خواهد بود؟ چون جایگاه اهل علم از اهل عبادت بالاتر باشد.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه محل فراگیری علوم اهل بیت(ع) هستند و حمایت از آن ها و طلاب ثواب بسیار فراوانی دارد. کمک به حوزه های علمیه فرصت مناسبی برای خیرین است.

انتهای پیام

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha