چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رئیسی

حوزه/تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمران و آبادانی باید این سخنان آویزه گوش باشد که نجات کشور عمل به گفتمان امام (ره) و رهبری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: عمل به گفتمان امام و رهبری و حرکت در این مسیر راه نجات کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سعادت این کشور در گرو عمل مسئولان به سخنان امام و رهبری است، افزود: اگر مسئولان از سخنان امام و رهبری زاویه گرفتند هم کشور و هم خود را دچار مشکل خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی خطاب به مدیران و مسئولان نظام اظهار داشت: در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمران و آبادانی باید این سخنان آویزه گوش باشد که نجات کشور عمل به گفتمان امام (ره) و رهبری است.

گمشده امروز دنیا «اخلاق» و «اصول اخلاقی» است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه گمشده امروز دنیا «اخلاق» و «اصول اخلاقی» است، گفت: در بیان کلام پیامبر اسلامی علم بر سه نوع عقاید حق، علم به اخلاق و آداب فاضله و علم به احکام و بایدها و نبایدهای رفتاری است که علم نسبت به اخلاق فاضله و کریمه بسیار حائز اهمیت است به‌نوعی که گمشده امروز دنیا اخلاق و اصول اخلاقی است.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) علم را نوری عنوان کرد که خداوند در نهاد افراد قرار می‌دهد و حقیقت علم را عبودیت بیان کرد و افزود: در میان مخلوقات و انسان‌ها کسی دانشمندتر است که عبدتر و بنده‌تر نسبت به دیگران در نزد خداوند متعال باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، وجود امام راحل (ره) در میان مردم و میراث آن امام را جاودانه و حیات ایشان را انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: راه، مقصد، مقصود و هدف امام در هیچ زمانی مانند امروز رونق نداشته و این نشان از حیات جاودان و میراث گران‌بهای امام بزرگوار انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله مهمان‌نواز دارای کرامت اکتسابی بودند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ضمن تسلیت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: درگذشت این فقیه گران‌قدر حقیقتاً سلمه ای برای استان خراسان شمالی و حوزه علمیه بود چراکه آیت‌الله مهمان‌نواز یک عالم عامل واصل بااخلاق مجاهد انقلابی مردم‌دار بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آیت‌الله مهمان‌نواز دارای کرامت اکتسابی بودند، اظهار داشت: در سیره آیت‌الله مهمان‌نواز نیز می‌بینیم که تمام زندگی‌اش، دغدغه مردم و تمام سخنان و مواضع وی مسئله تلاش برای قالب بودن گفتمان امام و رهبری بود.

وی، آیت‌الله مهمان‌نواز را فردی در صحنه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و مدافع نظام، ولایت و مردم توصیف کرد و افزود: امام‌جمعه سابق بجنورد در موضع‌گیری‌هایش گفتمان امام و رهبری غالب بود و همراه برای مردم تلاش می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با بیان اینکه مرحوم مهمان‌نواز در راه خدا گام نهاد و مجاهد فی‌سبیل‌الله شد، خاطرنشان کرد: این عالم ربانی ارتباط عمیقی با معبود خود برقرار کرد و در راه خدا بخشندگی می‌کرد، بر همین اساس نیز آیت‌الله مهمان‌نواز از کرامت نفسانی و روحانی برخوردار بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha