جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیسی

حوزه/تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر توجه مدیران و مسئولان کشور به مستمندان و نیازمندان و گره‌گشایی از زندگی مردم گفت: فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، چهارشنبه شب با حضور در یکی از مناطق حاشیه شهر بجنورد و در ضیافت افطاری در جمع مددجویان زیرپوشش کمیته امداد بجنورد اظهار داشت: گره‌گشایی از زندگی مردم و توجه به مستمندان و نیازمندان وظیفه مسئولان نظام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخلاف بسیاری از حکومت‌های دنیا، توجه به مردم در انقلاب اسلامی تشریفاتی نیست و می‌توان نگاه واقعی به مردم را در حکومت و رفتار امام علی(ع) دید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: نگاه واقعی به مردم را در زندگی حضرت علی(ع) می‌توان یافت چرا که حضرت علی(ع) مدام در بین مردم و مستمندان حضور پیدا و از آن‌ها دلجویی کرده و  به آنان کمک می‌کردند.

وی با بیان اینکه توجه مسئولان نظام به نیازمندان و فقرا همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست، گفت: راه امام و تأکیدات رهبری بر رسیدگی به کار مردم بوده و امید است مشکل فقر در کشور ریشه‌کن شود و تمام مسئولان به دنبال خدمت خالصانه به مردم باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه هر آنچه ما امروز داریم به برکت خون مطهر شهدا است، اظهار داشت: فقر، فساد، تبعیض، بی‌عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست، همه مسئولان مراقب باشند دستاوردهای انقلاب اسلامی که با خون شهدا به دست آمده است، با چنین مشکلاتی در جامعه آن را از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم که به کمک دستگاه‌های مسئول و کمک‌های فراوان مردم شاهد فقر مطلق نباشیم، تصریح کرد: فقر، تبعیض و فساد به‌هیچ‌عنوان زیبنده نظام جمهوری اسلامی که با خون هزاران شهید استوارشده است، نیست.

تولیت آستان قدس رضوی باز گردن گره ای از مشکلات مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لبان آنان را ارزشمند دانست و افزود: در روایات ذکر شده است بعد از انجام واجبات و ترک محرمات هیچ امری جز گره‌گشایی مردم مهم نیست که تحقق این امر به عهده مسئولان و مدیران است.

وی در ادامه ماه رمضان را فرصتی مناسب برای تربیت دینی دانست و گفت: تأکید خداوند در ماه مبارک رمضان بر توجه به دیگران است که از آن جمله می‌توان در ادعیه این ماه و نیز وجود زکات فطریه در پایان این ماه و هم‌زمان با عید فطر اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکید پیامبر بر انفاق در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مردم مسلمان کشور به خوبی در این ماه بر محرومان توجه دارند؛ چرا که سیره رضوی کمک به فقرا و مستمندان بوده است.

گفتنی است، این مراسم ضیافت افطاری به همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی و کمیته امداد حضرت امام(ره)، در مسجد امام سجاد(ع) بجنورد با حضور مددجویان زیر پوشش کمیته امداد برگزار شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha