جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسن مجتبی(ع)

حوزه/ عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: امام حسن مجتبی(ع) چه در عرصه عبادات فردی و چه عبادات اجتماعی در نقطه اوج قرار داشتند.

حجت الاسلام علیرضا شالباف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ولادت کریم اهل بیت ،امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: با نگاهی به سیره و سبک زندگی امام مجتبی(ع) به خوبی متوجه می شویم که حضرت چه در عرصه عبادات فردی و چه در زمینه عبادات اجتماعی در قله قرار دارند به طوری که از هر گوشه ای از زندگی حضرت می توان بالاترین درس های زندگی و بندگی را فراگرفت.

وی افزود: آن گونه که از سیره زندگی این امام هُمام در تاریخ برای ما روایت شده، حضرت از نظر عبادت به مساله پرستش خداوند اهتمام ویژه داشتند به طوری که که بارها و بارها برای حضور در مناسک حج  مسیر را پیاده طی می‌کردند.

وی اضافه کرد: همچنین ازنظر مردم‌داری و توجه به اقشار محروم جامعه نیز در زندگی ایشان آمده که برای اینکه بتوانند موازنه اقتصادی برقرار ساخته و محرومان سطح رفاه بیشتری داشته باشند، بارها و بارها زندگی خودشان را با محرومان کاملاً نصف کرده و حتی همه ثروت و دارایی خویش را در مواردی به طور کامل بخشیدند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی معصومیه بیان داشت: از حیث برخورداری از روحیه عفو و گذشت در زندگی ایشان چنین آورده اند که اخلاق کریمانه‌ای که در وجود رسول اکرم(ص) متجلی بود، در ایشان نیز کاملاً تحقق پیداکرده بود و همان ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) را داشتند.

وی افزود: این که امام حسن مجتبی(ع) را کریم اهل بیت(ع) خطاب می کنیم به جهت آن است که سرتاسر زندگی حضرت توام با کرامت و بخشندگی و بزرگواری بود و این ها بزرگترین درس هایی است که برای زندگی امروز ما بسیار مهم و کاربردی است.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha