پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: شاعران با سرودن اشعار در خصوص چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، حرکت ارزشمند امام راحل در احیای اسلام را به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، شب گذشته در عصر شعر که به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و به همت بسیج هنرمندان سپاه عاشورا برگزار شد، با اشاره به تاثیر شعر در تبیین مفاهیم ارزشی خاطر نشان کرد: گاهی یک بیت شعر تأثیر بیشتری از چندین سخنرانی در تبیین مفاهیم ارزشی دارد، شعر جایگاه ویژه ‌ای در تبیین، تعمیق و تقویت ارزش ‌ها دارد.

وی افزود: تأثیر شعر به حدی شگرف است که موجب تقویت و ایجاد روحیه در جامعه می‌ شود چنانکه تأثیر آن را در اشعار حماسی دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه ضمن توصیه به شاعران جوان خاطر نشان کرد: شاعران جوان باید با بهره گیری از تجربیات آن دوران، اشعاری در پاسداشت ارزش‌ ها و صیانت از آرمان‌ های انقلاب بسرایند که قطعا راهنمایی ‌های بزرگان این عرصه و شاعران پیشکسوت راهگشا و تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ضرورت انسجام بخشی گروه‌های هنری و شاعران شد و گفت: باید به شعر شعرا ارزش قائل شد و از آن ‌ها حمایت کرد تا با تقویت قریحه و استعدادهای آن ‌ها شاهد آثاری ارزشمند باشیم، چرا که تبریز مهد تربیت شعرای ارزشمندی چون شهریار است.

امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام راحل، خاطرنشان کرد: اقتدار و عزت امروز کشورمان به برکت مجاهدت ‌های امام راحل است و شاعران جوان باید در این زمینه نقش آفرین باشند و با سرودن اشعار خود در این خصوص و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، حرکت ارزشمند امام راحل در احیای اسلام را به تصویر کشند.

گفتنی است، تنی چند از شاعران در این جلسه شعر به شعرخوانی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha