جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ رونمایی از نرم افزار تعاملی داستان های قرآن کریم

حوزه/ همزمان با ماه مبارک رمضان،ماه بهار قرآن و در روز ولادت باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، از نرم افزار تعاملی و چندزبانه «قرآن برای کودکان»، با حضور رئیس جامعه المصطفی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در این مراسم، ضمن تقدیر از موسسه سراج و گروه تولید اولین نرم افزار تعاملی قرآن برای کودکان، اظهار امیدواری کرد این حرکت سرآغازی بر تولید مجموعه آثار جذاب و اثرگذار قرآنی در جهان اسلام باشد.

وی با اشاره به توجه روزافزون جهان به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی، ابراز داشت: در میان نگاه افراطی و تفریطی به نقش دوران کودکی در شکل گیری شخصیت انسان، در اسلام نیز بر اهمیت فراوان دوران کودکی و نوجوانی تاکید دارد هرچند نباید سهم دوره های دیگر زندگی را بر تشکیل شخصیت انسان نادیده گرفت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، مسئولیت امروز دستگاه های فرهنگی، خانواده و تعلیم و تربیت در پرورش کودکان را مضاعف دانست و ادامه داد:یکی دیگر از مسائلی که در عصر جدید دچار تحولات چشمگیری شده است، مقوله بازی است. در گذشته، بازی به عنوان تفریح و تفرج دیده می شد؛ اما در نگاه جدید، بازی به یک روش و منهج برای رشد و شکل دهی شخصیت و تعلیم و تربیت ارتقا یافته است. 

وی با تاکید بر گسترده شدن آفاق هنری در عصر حاضر، ابراز داشت: امروزه در باب هنر کارهای گسترده ای صورت گرفته و در کنار رشته های هنری با سابقه تاریخی، عرصه های جدید هنری شکل یافته است که باید از همه آنها در راه خدمت به گسترش اندیشه های ناب الهی بهره برداری نمود.

آیت الله اعرافی، قرآن کریم را مقوله ای بی نظیر برای همه بشریت خواند و گفت: در میان تمام ادیان الهی، تنها اسلام مدعی برخورداری از کتابی بی هیچ دخل و تصرف بشری از سوی پروردگار، برای هدایت انسان و راهبری او به سمت سعادت ابدی است و بر این مدعای خود، دلایل متقنی نیز دارد.

وی زبان قرآن را فرازمانی، فرامکانی، فراتاریخی و فرانژادی خواند و تاکید کرد: درون مایه قصص قرآنی پیام های ارزشمندی برای همه بشریت دارد و این داستان ها به ویژه برای کودکان بسیار آموزنده و تاثیرگذار است.

رئیس جامعه المصطفی، بازآفرینی محتوای قرآنی در قالب هنرهای جذاب را در تمدن سازی عصر حاضر بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: جامعه المصطفی(ص) به عنوان تجربه ای پدید آمده از انقلاب اسلامی، با ده ها هزار طلبه به همراه خانواده های آنان از بیش از 130 ملیت و بهره مندی از ده ها زبان زنده دنیا، سرمایه ای بزرگ امت اسلام و بشریت به شمار می آید. این نهاد بزرگ امروز میزبان حرکتی مهم در عرصه قرآن کریم است و بخش قرآن و حدیث جامعه المصطفی آمادگی همکاری در ادامه این مسیر ارزشمند است.

شایان ذکر است: نرم افزار تعاملی قرآن برای کودکان، بر اساس قصه های منتخب قرآنی  طراحی شده و تلفیقی از کتاب صوتی، انیمیشن و بازی است که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، توسط سازمان فضای مجازی سراج، طراحی و تولید گردید و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha