جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان در یادداشتی آورده است: طبق فرموده مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی تنها نسخه درمان اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه، معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان در یادداشتی با استناد به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَ...» اظهار داشت:هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و ...( انفال/۶۰)

از باب لزوم آمادگی همه جانبه در مقابل دشمن و با توجه به این نکته کلیدی که دلالت آیه شریفه شامل همه جنبه های قوه اعم از نظامی، مادی و معنوی، علمی، اخلاقی، اقتصادی و... می شود، یعنی دراین زمینه ها هرچه می توانیم باید نیروی خودرا اضافه کنیم.

امروز دشمنان اسلام علاوه برتهاجم در همه زمینه ها، تقریبا قدرت و انرژی اصلی خود را در وارد آوردن فشار اقتصادی و اعمال تحریم همه جانبه به نظام اسلامی بکارگرفته اند.

پس وظیفه مشخص است. یعنی مقاوم سازی اقتصادی جهت مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن.

اما راهکار:

_فرهنگ سازی عمومی در خصوص استفاده ازکالا ، خدمات و تولیدات داخلی

_تقویت روحیه جهادی و ایثار

_مبارزه جدی و واقعی بافساد،رانت خواری و قاچاق

_حمایت ازاقتصادمردمی واقتصاددانش بنیان

_شکوفایی کشاورزی و....

اینها الزاماتی هستند که برای دست یابی به استقلال اقتصادی ورفاه عمومی لازم و ضروری به نظر می رسد.

در پایان باید به این کلید واژه بسیار مهم و کارساز که مقام معظم رهبری مدظله العالی بارها و بارها به آن تاکید فرمودند همت کنیم یعنی اقتصاد مقاومتی تنها نسخه درمان اقتصادی کشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha