جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(ع) بیجار گفت: لیله‌القدر هم شب ولایت است، هم شب نزول قرآن، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان و هم شب اهل بیت(ع).

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار اظهار داشت: انسان هایی که قدر زمان و فرصت های زندگی را می‌دانند هیچ موقعیتی را بیهوده و به واسطه سستی یا بی‌توجهی از دست نمی‌دهند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(ع) بیجار ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) و همچنین شب های قدر ابراز داشت: یکی از نعمت های خداوند بر ما انسان ها همین شب های نزول قرآن هستند که باید از آنها به بهترین شکل در راستای استغفار و بخشایش گناهان و نزدیک شدن به پروردگار عالمیان بهره برد.

حجت الاسلام حمید بهرام پور افزود: شب قدر، از هزار ماه بهتر و با فضیلت‌تر و در پیشرفت معنویات انسان موثرتر است. این، چیز کمی نیست که پیامبر گرامی اسلام (ص) این ماه را ماه ضیافت الهی به حساب بیاورند. مگر ممکن است که انسان وارد سفره کریم بشود و از آنجا، محروم خارج بشود؟

استاد حوزه سفیران هدایت بیجار با تاکید بر استفاده بردن از معنویات این ایام مبارک بیان کردند کسانی که وارد سفره غفران و ضیافت الهی در ماه رمضان و بالاخص شب های قدر نشوند، بی‌بهره خواهند ماند و واقعا این محرومیت به معنای حقیقی است.

وی به خطبه شعبانیه اشاره کرد و گفت: این خطبه یکی از بارزترین منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که حضرت رسول اکرم (ص) در عظمت ماه مبارک رمضان آن را برای یاران انصار خود ایراد فرموده که "فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ "محروم واقعی، آن کسی است که نتواند در ماه رمضان، غفران الهی را به دست بیاورد.

حجت الاسلام بهرامپور بیان کرد: لیله‌القدر هم شب ولایت است، هم شب نزول قرآن، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان و هم شب اهل بیت(ع) است. انسان هایی که قدر زمان و فرصت های زندگی را می‌دانند هیچ موقعیتی را بیهوده و به واسطه سستی یا بی‌توجهی از دست نمی‌دهند و از معنویات آن به خوبی بهرمند خواهند شد.

وی افزود: شب قدر شبی است که فرشتگان، زمین را به آسمان متصل می‌کنند؛ دل‌ها را نورانی می کنند. شبی است که میتوان به وسیله آن شفای بیماری‌های‌ اخلاقی، معنوی، مادی و اجتماعی را از خداوند متعال مسئلت کرد. سلامتی از همه این‌ها در شب قدر میسر است؛ به شرطی که انسان با آمادگی وارد شب قدر شود.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه دادک لیله‌القدر هم شب ولایت است، هم شب نزول قرآن، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان و هم شب اهل بیت(ع) است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(ع) بیجار گفت: انسان هایی که قدر زمان و فرصت های زندگی را می‌دانند هیچ موقعیتی را بیهوده و به واسطه سستی یا بی‌توجهی از دست نمی‌دهند و از معنویات آن به خوبی بهرمند خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود افزود: شب قدر شبی است که فرشتگان، زمین را به آسمان متصل می‌کنند؛ دل‌ها را نورانی می کنند. شبی است که میتوان به وسیله آن شفای بیماری‌های‌ اخلاقی، معنوی، مادی و اجتماعی را از خداوند متعال مسئلت کرد.سلامتی از همه این‌ها در شب قدر میسر است؛ به شرطی که انسان با آمادگی وارد شب قدر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha