سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی گفت: عهدشکنی ظالمان در صلح امام حسن علیه‌السلام، باری دیگر در برجام تکرار شد؛ همانطور پیامبر اسلام(ص) صلح حدیبیه را به نفع مشرکین امضا کردند تا نشان دهند ظالمان دروغ می‌گویند رهبر نیز با مذاکرات موافقت کردند تا عهدشکنی مستکبران را اثبات کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)،طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در راستای معرفی و شناسایی امام حسن مجتبی علیه‌السلام اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) به ویژه این امام بزرگوار جایگاه متفاوتی نزد خداوند متعال دارند به همین علت با ترویج الگوبرداری از این شخصیت‌ها می‌توانیم در جامعه به نتایج مطلوبی برسیم.

وی با بیان اینکه وحی نبوت به ائمه اطهار(ع) نرسیده است، اضافه کرد: ائمه اطهار(ع) نخستین افرادی هستند که از تدابیر خداوند متعال برای انسان‌ها آگاه می‌شوند و ملائکه نیز خادمان این افراد هستند چراکه ملائکه با رفتن به خانه‌های ائمه اطهار(ع) از آن‌ها تبرک می‌جویند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی خاطرنشان کرد: اکنون نیز فرشتگان به صورت مستمر در آستان‌های مقدس ائمه اطهار(ع) حضور دارند به همین علت آستان‌های مقدس از معنویت متفاوتی برخوردار هستند و خواسته‌های محبان اهل‌بیت(ع) در این مکان‌های مقدس زودتر به اجابت می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) در شب قدر به بررسی پرونده‌های امت می‌پردازند، عنوان کرد: با ثواب اعمال نیکی که در این شب چندین برابر حساب می‌شود، گناهان افراد آمرزیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه عمل امام فقط به سخن‌های نیک ایشان محدود نمی‌شود، گفت: هر چند ائمه اطهار(ع) نسبت به عالم غیب آگاهی دارند اما نباید فقط این افراد را با علم به غیب آن‌ها بشناسیم.

وی از نمایش شجاعت و اقتدار امام حسین علیه‌السلام در صحنه کربلا یاد کرد و ادامه داد: حلم، بردباری، صبر و صلح امام حسن علیه‌السلام مورد توجه همگان قرار گرفته است اما کمتر به صلابت، اقتدار و شجاعت ایشان پرداخته شده است درحالی‌که خطبه‌های حضرت در کوفه، مدینه و دمشق به خوبی گویای شخصیت ایشان است.

این استاد حوزه و دانشگاه از مکتب امام حسن علیه‌السلام به‌عنوان زمینه‌ساز جریان کربلا یاد کرد و افزود: اگر فردی با تاریخ آشنا شود متوجه می‌شود که مستکبران و ظالمان عهدشکن هستند و عهدشکنی ظالمان در صلح امام حسن علیه‌السلام، باری دیگر در برجام تکرار شد؛ همانطور پیامبر اسلام(ص) صلح حدیبیه را به نفع مشرکین امضا کردند تا نشان دهند ظالمان دروغ می‌گویند رهبری نیز با مذاکرات موافقت کردند تا عهدشکنی مستکبران را اثبات کنند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha