جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همه ما معترف هستیم که وضعیت عمومی کشور نسبت به قبل از انقلاب بهتر است، اما احساس رضایتمندی کمتر در میان مردم مشاهده می‌شود و علت این امر نیز تلاش دشمن در فضای مجازی برای انکار دستاوردها و جلوه‌دادن بیش از حد کاستی‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم بعد از ظهر و قبل از آغاز آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر با اشاره به نکات تفسیری آیات جزء پانزدهم قرآن کریم اظهار کرد: بر اساس آیه 14 سوره مبارکه اسراء هر فردی برای رسیدگی به حساب و کتاب خود کافی است.

وی با بیان اینکه تمرین محاسبه نفس در این دنیا از غافلگیری در آخرت جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: خداوند متعال در آیه مذکور می‌فرماید در روز قیامت نامه اعمال هر فردی را به او می‌دهد و می‌گوید به تنهایی می‌توانید حساب و کتاب کنید؛ بر اساس روایتی اعمال انسان در آن لحظه برای او زنده می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بر اساس آیه 36 سوره مبارکه اسراء انسان در مورد گوشت، چشم و دل خود مورد بازخواست قرار می‌گیرد، عنوان کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرمایند به آنچه که علم نداری اقدام نکنید چراکه در روز قیامت باید پاسخ‌گوی اعمال خود باشید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی جوامع مختلف به ویژه جامعه اسلامی شنیدن و گوش دادن به سخنان بدون اساس و شایعات است، فضای شایعه‌پراکنی در کشور ما با وجود فضای مجازی اوج گرفته و این موضوع آسیب‌های بسیاری به فرهنگ کشور وارد کرده است، گاهی به علت تشبه فامیلی فرد گناهکاری را منتسب به فرد بزرگی می‌کنند و گاهی با انتشار یک کلیپ گناهی را به فردی نسبت می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه بر اساس تعالیم دینی، فاصله میان حق و باطل چهار انگشت است، تصریح کرد: آنچه در فضای مجازی وجود دارد از جمله شنیده‌هاست که نباید به آن اعتقاد زیادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه ما معترف هستیم که وضعیت عمومی کشور نسبت به قبل از انقلاب بهتر است، اما احساس رضایتمندی کمتر در میان مردم مشاهده می‌شود و علت این امر نیز تلاش دشمن در فضای مجازی برای انکار دستاوردها و جلوه‌دادن بیش از حد کاستی‌هاست.

این کارشناس قرآنی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: بر اساس آیه 72 سوره اسراء افرادی که در دنیا چشم خود را بر حقایق می‌بندند در آخرت نابینا محشور می‌شوند، البته این نابینایی دردآور است چراکه نابینایی چشم مهم نیست و گاهی قلبی که در درون سینه است کور می‌شود و در روز قیامت نیز که انسان نیازمند قلب بینا برای دیدن حضرت حق است نابینا خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس آیه 46 سوره مبارکه کهف باقیات‌الصالحات برای دل بستن بهتر از هر چیز دیگر است، گفت: خداوند متعال در این آیه اشاره می‌کند که مال و فرزندان زینت دنیای شما هستند اما آنچه که ارزش دلبستن دارد باقیات‌الصالحات است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha