سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام حسن

حوزه/ آیین عمامه گذاری و جشن میلاد امام حسن(ع)، با حضور آیت الله موسوی جزایری، در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، که در حسینیه ام البنین(س) برگزار شد، با اشاره به ولادت امام حسن(ع) اظهارداشت: با توجه به روایات، روزی که امام حسن(ع) متولد شد، جبرئیل(ع) بر حضرت رسول(ص) فرود آمد و گفت: «ای محمد! پروردگار عالم به تو سلام رساند و مى‏فرماید که على(ع) برای تو به منزله هارون(ع) برای موسى(ع) است، لیکن بعد از تو پیامبری نیست. پس نام این پسر را همنام پسرهارون(ع) قرار بده.

امام جمعه اهواز، ادامه داد و گفت: فرزندان هارون(ع) شبّر و شبّیر به معنای حسن و حسین، نام داشتند.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به آیه «فی بُیوتٍ أذِنَ اللّه َ أنْ تُرْفَعَ و یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ....»، اظهارداشت: پیامبر اعظم(ص) پس از قرائت این آیه شریفه، در پاسخ به سؤال یکی از اصحاب که گفته بود؛ ای پیامبر! این خانه‌ها کدام هستند؟ فرمودند: «خانه‌های پیامبران» در این هنگام ابوبکر برخاست و در حالی که به خانه علی (ع) و فاطمه(س) اشاره می‌کرد، چنین گفت: آیا این خانه از همان خانه‌هاست؟ که حضرت بیان داشتند: آری! از برترین آن‌هاست.

لازم به ذکر است در پایان این جشن، یکی از طلاب حوزه علمیه اهواز، توسط نماینده ولی فقیه در خوزستان، به لباس مقدس روحانیت، ملبس شد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha