جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا شیرزاد ایزدی

حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت  شهرستان مریوان گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ ملت ایران را باید سرآغاز و منشا به وجود آمدن انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی عصر امروز در جمع طلاب شهرستان مریوان با اشاره به نزدیک بودن سالروز رحلت جانگداز امام خمینی (ره) اظهار داشت: در قرن اخیر، دنیا رهبری مانند امام راحل به خود ندیده است.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: امام راحل در زمانی دست به انقلاب زد که کشور در خفقان کامل به سر می برد و وحشت از رژیم و عمالش حتی در خانه های مردم رسوخ کرده بود، ولی این مرد بزرگ با توکل به خداوند متعال زمینه مبارزه با ریشه های فساد و تباهی رژیم طاغوت را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در دوران طولانی مدت مبارزه خود با رژیم منحوس طاغوت متحمل سختی ها، زندانی ها و تبعیدهای فراوانی گشتند، افزود: امام راحل با اتکال به خداوند متعال و با حمایت مردم مسلمان ایران در مقابل رژیم طاغوت که در آن زمان لقب " ژاندارم منطقه" را با خود به یدک می کشید، ایستاد و نهایتا به پیروزی رسید.

ماموستا ایزدی به برخی از علل قیام ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی اشاره کرد و گفت: رژیم پهلوی به دنبال تضعیف و حذف اسلام بود و به صورت نامحسوس نمادهای اسلامی را یک به یک از بین می برد که در این میان امام خمینی (ره) و دیگر علما متوجه این توطئه شاه و مستکبران علیه اسلام شدند.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت ادامه داد: امام خمینی (ره) که به شدت مورد غضب درباریان شاه قرار گرفته بود، چندین بار متوالی از کشور تبعید شد و شاه با این کار می خواست که زمزمه های انقلاب را در این خاموش سازد و به تدریج نام امام خمینی (ره) را به دست فراموشی بسپارد.

وی در ادامه با اشاره به قیام 15 خرداد سال 42 ملت ایران علیه طاغوتیان، گفت: به واقع قیام 15 خرداد سال 42 ملت ایران را باید سرآغاز و منشا به وجود آمدن انقلاب اسلامی دانست.

ماموستا ایزدی اظهار داشت: در اصل در این روز، یعنی قیام 15 خرداد پایه های پوشالین پهلوی به شدت به لرزه در آمد و همین امر باعث شد که ترس ملت از قدرت دروغین طاغوتیان از بین برود.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت با تاکید بر اینکه به وجود آمدن جمهوری اسلامی ایران نتیجه مجاهدت امام خمینی (ره) در برابر دژخیمان پهلوی بود، گفت: امام خمینی (ره) در راه رسیدن به آرمانش که همان برقراری حکومت اسلامی و پیاده کردن شریعت اسلام ناب محمدی (ص) بود، ذره ای شک و تعلل به خود راه نداد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha