پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 452076
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
تصاویر/ جشن بزرگ روزه اولی ها در مصلای قدس قم

حوزه/ مراسم جشن روزه اولی‌های با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مصلی قدس برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم جشن روزه اولی‌های با حضور دانش آموزان استان قم در مصلی قدس برگزار شد،آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام ولدان مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم، حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای رئیس ستاد اعتکاف استان قم دراین مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش: این مراسم با حضور 2 هزار نفر از دانش آموزان پسر روزه اولی که به سن تکلیف رسیدند برگزار شد.

همچنین هفته گذشته نیز جشن روزه  اولی‌ها ویژه دانش آموزان دختر برگزار شد که در این مراسم 2 هزار نفر از دختران دانش آموز به همراه مادران خود در این مراسم شرکت کردند.

حجت الاسلام ضیاء در این مراسم درباره اهمیت ماه رمضان و روزه گرفتن سخنرانی کرد و قاسمیان نیز به مدیحه سرایی پرداخت.

مسابقه و پرسش پاسخ درباره احکام دینی از جمله برنامه‌های این مراسم بود و همچنین به قید قرعه به 30  نفر از دانش آموزان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده از کارشناسان احکام  نیز در این مراسم در سخنانی گفت: باید برای مسائل و احکام دینی به متخصص وعالم دینی ومرجع تقلید مراجعه کرد و بر اساس دستورات وی عمل کنیم.

رئیس موزه فقه و زندگی با تاکید بر اینکه برای احکام شرعی خود باید از مرجع تقلید تبعیت کنیم، ادامه داد: نوجوانانی که تازه به سن تکلیف رسیدند برای شناخت و انتخاب مرجع تقلید باید از شخص طلبه فاضل و بزرگ‌ترها و پدرخود کمک بگیرند.

وی بیان کرد: دین اسلام می‌گوید که لباس و غذا و محل نماز پاک باشد، نواجوانان باید در کنار درس‌های خود کتاب احکام را مورد مطالعه قرار دهند و احکام دینی را فراگرفته و خدای نکرده احکام را اشتباه انجام ندهند.

رئیس موزه فقه و زندگی عنوان کرد: دین اسلام از ابتدای زندگی برای انسان‌ها احترام و ارزش قائل است و باید نسبت به حق‌الناس و حقوق دیگران پایبند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین  فلاح زاده با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد: نوجوانان باید کتابی درباره زندگانی این امام همام مطالعه کرده و با سیره زندگانی دومین اختر تابناک ولایت آشنا شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جشن تکلیف برای روزه اولی‌ها گفت: برگزاری این جلسات به برکت نظام اسلامی است و سبب می‌شود تا دانش آموزان با احکام دینی آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha