سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رستاخیز

کتاب«رستاخیز» توسط مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان در نمایشگاه بین المللی قرآن عرضه شد و مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن یکی از آثار عرضه شده توسط مرکز تحقیقات رایانه حوزه علمیه اصفهان در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، کتاب«رستاخیز» بوده است.

کتاب «رستاخیز» اولین ترجمه تصویری قرآن با موضوع قیامت ومعاد است که بسیار مورد اسقبال بازدید کنندگان به ویژه نوجوانان و جوانان قرار گرفت.

گفتنی است این کتاب به همت سید احمد سجادی تألیف شده و حاصل تحقیق و تفحص 8 سال زیر نظر آیت الله مظاهری بوده و به زبان انگیلیسی نیز ترجمه گردیده است.

پدید آورنده در ابتدای کتاب می گوید: چنین صحنه‌هایی که در تمامی مکاتب الهی با تغییرات اندکی بیان گردیده، لرزه‌ای بر اندام آدمی می‌اندازد و باعث تأمل در رفتار و کردار انسان می‌شود و ترسیم این صحنه‌ها، نه فقط در تابلو ذهن، بلکه بر تابلویی برای مشاهده همگان می‌تواند بار تربیتی داشته، توجه همگان را به سوی عقبی بیشتر گردانیده، اعتقاد به معاد و قیامت را محکم تر کند؛ هرچند این تابلوها تنها نمادی است از آن حادثه بزرگ ، رویدادی حتمی که ابعاد آن فراتر از حدی است که در ذهن ما بگنجد؛ هدف از ترسیم این تابلوها آن است تا ذهن‌ها را در نزدیک شدن به عظمت معاد یاری کند و بر همین اساس آنچه را از آیات الهی و روایات اسلامی در باب معاد و قیامت توانستم ترسیم نمایم را به تصویر کشاندم.

لازم به ذکر است نرم افزار طنین وحی شامل متن کامل قرآن با ترجمه گفتاری نمایشی به صورت صوتی به سبک نمایش رادیویی و ترجمه روان حجت الاسلام قرائتی از دیگر آثار عرضه شده مرکز تحقیقات رایانه حوزه علمیه اصفهان در نمایشگاه قرآن بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha