سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ بخش حوزوی و غرفه خبرگزاری حوزه در دوازدهمین روز نمایشگاه قرآن کریم(۳۸)

قائم مقام معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌ گفت: اگر مردم نمی دانند در حوزه علمیه چه برنامه ها و فعالیت هایی انجام شده و آن شناختی که باید از فعالیت های قرآنی مراکز داشته باشند را ندارند این از ضعف رسانه ای است.

حجت‌الاسلام محمد غلامرضایی قائم مقام معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، اظهار داشت: معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه در نمایشگاه آثاری را ارئه نموده که به نحوی روش های ارائه مفاهیم را مطرح می کند.

وی گفت: نرم افزارهای قرآنی و تبلیغی برای مبلغین، ارائه نزدیک به 20 عنوان کتاب که بیشتر آن ها روشی هستند مانند روش ارائه مفاهیم دینی به شاگردان و دانش آموزان، اصلاح خطاکاران، برنامه های شادی آفرین از دیدگاه روایات و اهل بیت(ع) از برخی آثار ارائه شده معاونت تبلیغ در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن بوده است.

حجت الاسلام غلامرضایی افزود: بخش حوزوی نمایشگاه امسال غنی تر از سال های دیگر ظاهر شده بود و با این حال که  در ارائه مفاهیم قرآنی تا حدودی موفق بود ولی شاید مراکز قرآنی و حوزوی نتوانستند محصولاتشان آنگونه که باید ارائه دهند.

باید با زبان روز نیاز جامعه را از قرآن پاسخ دهیم

قائم مقام معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌ تصریح کرد: باید بتوانیم با زبان روز نیاز جامعه و نسل جوان، نوجوان و کودک را از مباحث قرآنی پاسخ دهیم یعنی در ابتدا مخاطب خود را بشناسیم و سپس به تناسب آن و با تهیه محتوای مناسب از زبان قرآن و روایات اهل بیت با مخاطب ارتباط برقرار نماییم.

وی رسانه ها را مهم تریم ابزار ترویج دین دانست و گفت: اگر مردم نمی دانند در حوزه علمیه چه برنامه ها و فعالیت هایی انجام شده و آن شناختی که باید از فعالیت های قرآنی مراکز داشته باشند را ندارند این از ضعف رسانه ای است.

حجت الاسلام غلامرضایی با بیان اینکه مردم تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: خبرگزاری حوزه رشد خوبی داشته است و امیدواریم در دوره جدید تحولات خوبی را در خبرگزاری حوزه شاهد باشیم و تمامی فعالیت هایی که در حوزه انجام می شود برای اطلاع مردم به خوبی پوشش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha