جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نابینا

حوزه/ علی نیا، با بیان این که بنده ۶ سال است در کلاس های قرآن شرکت می کنم، از علاقه خود برای استاد شدن گفت و یادآور شد: آرزوی اصلیم این است که یکی از اساتید ممتاز و بین المللی قرآن شوم.

حسین علی‌نیا، نفر اول مسابقات کشوری قرآن در مقطع دانش آموزان با نیازهای ویژه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره فعالیت های قرآنی خود گفت: بنده فعالیت قرآنیم را نخست با شنیدن سوره های مختلف از رادیو قرآن و شبکه قرآن آغاز کردم.

وی افزود: وقتی این سوره ها را گوش می دادم آرام آرام با قرائت های مختلفی آشنا شدم و شروع کردم به زمزمه کردن با آن ها.

علی نیا با بیان این که بنده به قرآن، مناجات، زیارت، مداحی و... بسیار علاقه دارم، عنوان داشت: این علاقه سبب شد تا آرام آرام بحث قرآنی را جدی دنبال کرده و در مسابقات شرکت کنم.

نفر اول مسابقات کشوری قرآن در مقطع دانش آموزان با نیازهای ویژه درباره سختی های قرائت قرآن با خط بریل نیز تأکید کرد: از آن جایی که قرآن عربی است، تلفظش سخت است و به راحتی نمی توان اعراب آن را به وسیله خط بریل متوجه شد.

وی ادامه داد: برای فهمیدن اعراب قرآن به وسیله خط بریل باید تلاش فراوانی داشت و نخست کار را به گوش دادن آیات آغاز کرد.

علی نیا، با بیان این که بنده 6 سال است در کلاس های قرآن شرکت می کنم، از علاقه خود برای استاد شدن گفت و یادآور شد: آرزوی اصلیم این است که یکی از اساتید ممتاز و بین المللی قرآن شوم.

وی اضافه کرد: مداحی کار مورد علاقه دیگر من است به همین دلیل پس از اتمام کار قرآنیم در این زمینه نیز ورود خواهم داشت تا در مدح اهل بیت(ع) نیز کاری انجام داده باشم.

این فعال قرآنی نابینا در پایان سخنان خود تصریح داشت: درخواستم از مردم این است که حتما با قرآن انس گرفته و در آن تدبر کنند. قرآن تنها برای قرائت نیست بلکه باید در آن تدبر نیز داشت.

انتهای پیام/

۳۱۳/۴۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha