شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حج

حوزه/ اولين جلسه كميته فرهنگی آموزشی اربعين استان آذربايجان شرقی با حضور اعضا اين كميته در تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، اولين جلسه كميته فرهنگی آموزشی اربعين استان آذربايجان شرقی، امروز با حضور اعضا اين كميته در دفتر نمايندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان برگزار شد.

حجت الاسلام ايران نژاد مسئول كميته فرهنگی آموزشی ستاد مركزی اربعين در اين استان اهم اقدامات انجام شده توسط اين كميته را درسال های گذشته تشريح كرد.

وی با اشاره به اهميت زيارت اربعين و خدمت رسانی به زائرين ابا عبدالله حسين (ع) گفت: يكی از عوامل برجسته‌ شدن و اهميت‌ يافتن اربعين حسينی در ميان دوستان اهل‌ بيت (ع) روايت مشهوری از امام عسكری (ع) است كه می فرمايند: علامات مؤمن (شيعه) پنج چيز است: ۵۱ ركعت نماز در شبانه روز، زيارت اربعين، قرار دادن انگشتری در دست راست، پيشاني بر خاک ماليدن و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحيم در نماز.

حجت الاسلام ایران نژاد افزود: در اين روايت امام حسن عسكری(ع) زيارت اربعين را يكی از نشانه‌ های شناخت شيعيان اهل ‌بيت(ع) معرفی می كند.

وی همچنين از تمامی اعضای كميته خواست امسال نسبت به اجرای مصوبات جلسات كميته فرهنگي آموزشي اربعين بيشتر اهتمام کنند.

مسئول دفتر نمايندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از برگزاری همایش اسرار و معارف حج تمتع زائرین استان آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این همایش از سوی دفتر نمايندگی بعثه‌ مقام معظم رهبری و با همکاری حج و زیارت استان، روز پنجشنبه گذشته همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) در جوار امام زاده سید حمزه با سخنرانی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

وی افزود: همایش دیگری روز پنجشنبه هفته آینده با حضور زائرین استان آذربایجان شرقی برگزار می شود، این همایش برای حضور عموم مردم آزاد بوده و در کنار این همایش، روحانیون پیشکسوت حج به سوالات شرعی زائرین پاسخ می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha