چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حمیدی

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کلانشهر تبریز با تشریح فعالیت های قرآنی شهرداری تبریز گفت: اگر عمل به قرآن توسط مبلغین، احساس نشود نمی توان انتظار داشتن جامعه ای قرآنی را داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز در نشستی با سه بانوی حافظ قرآن کریم، با اشاره به این که قرآن بهترین، سریعترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است، ابراز داشت: تا زیبایی ‌های قرآن، نقش قرآن در آرامش روح و روان، بهتر شدن زندگی و تعالی و کمال انسان مطرح نشود، نمی ‌توانیم قرآن را در جامعه نهادینه کنیم.

وی افزود: تا زمانی که عمل به آیات، مفاهیم و سبک قرآنی از جانب نهادهای جامعه و مبلغان محسوس نباشد، نباید انتظار قرآنی شدن جامعه را داشته باشیم.

حجت ‌الاسلام حمیدی با اشاره به لزوم آموزش تعلیمات الهی به مردم، ادامه داد: تعلیمات الهی باید به خوبی به مردم آموزش داده شود، بنابراین با داشتن قرآن و تعلیمات اسلامی، می ‌توان با منطق و استدلال مشکلات را برطرف و جامعه را به طرف تقوا هدایت کرد.

وی افزود: امروزمفتخریم که شهرداری تبریز همکاری و هماهنگی بسیار خوبی با موسسات قرآنی سطح شهر دارد و هیچ برنامه ای را بالاتر از برنامه های قرآنی نمی دانیم.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز ادامه داد: خوشبختانه طی یکسال گذشته با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و همچنین شهردار کلانشهر تبریز از برنامه های قرآنی ما توانسته ایم هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت به بحث  تربیت نیروهای قرآنی ورود کنیم که نتایج موثری هم داشته است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: به تنهایی درفرهنگسرای الغدیر بیش از ۶۰ مربی مشغول قرآن آموزی هستند که این امر نشان دهنده ورود جدی شهرداری تبریز به فعالیت های قرآنی است.

گفتنی است، در این دیدار، از خدمات ارزشمند خواهران اسکندری و خانم جلیل زاده، سه بانوی قرآن آموز شهر تبریز تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha