پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه به سالگرد ارتحال امام خمینی اشاره کردند و گفتند: امام خمینی حکومت قدرتمندی بنیان نهاد که در برابر استکبار جهانی به ویژه در برابر خودکامگی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کردند و گفتند: امام خمینی(ره) حکومت قدرتمندی بنیان نهاد که در برابر استکبار جهانی به ویژه در برابر خودکامگی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد.

آیت الله نابلسی: آمریکا دستش از ایران کوتاه شده است

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه گفت: هدف آمریکا از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران، قانع کردن آن به تبدیل برنامه هسته ای نظامی به مسالمت آمیز نبوده است.

وی افزود: حتی هدف اش متوقف کردن موشک ها یا توافق بر سر پرونده های منطقه نبوده، بلکه هدف آمریکا از تمامی این اقدامات، سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و تبدیل ایران به کشوری سرسپرده و مطیع خود است، همچنان که کشور های حاشیه خلیج فارس تسلیم شده، ثروت های خود را در اختیار آمریکا قرار داده و نمی تواند یک کلمه حرف بزند.

آیت الله نابلسی اشاره کرد: مشکل آمریکا این است که دستش از ایران کوتاه شده و دیگر نمی تواند بر آن سلطه و نفوذ داشته باشد؛ چرا که ملت ایران سرسپردگی را نمی پذیرد و بله قربان گوی آمریکا نیست.

وی در خصوص سالگرد ارتحال امام خمینی تصریح کرد: در این روز ایران پایبندی خود را به انقلاب و اصول آن اعلام می کند و می گوید که در برابر مستکبرینی که می خواهند منطقه را به عرصه خرابی، نادانی و خشونت تبدیل کنند، می ایستند.

شیخ یاسین: جمهوری اسلامی بر پایه اسلام اصیل محمدی پایه گذاری شد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه نسبت به تاخیر در تشکیل دولت هشدار داد و بر ضرورت همکاری احزاب سیاسی مختلف برای در جهت این مسئله تاکید کرد.

شیخ یاسین یاد آور سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی شد و به ملت ایران تسلیت گفت و اشاره کرد: امام خمینی یک حکومت قدرتمندی بنیان نهاد که  در برابر استکبار جهانی به ویژه در برابر خودکامگی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد.

وی افزود: امام خمینی به مسائل امت به ویژه مسئله فلسطین اهمیت دادند، این در حالی است که برخی کشور های عربی برای عادی سازی رابطه با اسرائیل سر و دست می شکنند.

رئیس انجمن علمای صور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بر پایه اسلام اصیل محمدی پایه گذاری شد، گفت: این حکومتی است که بر تمامی توطئه ها چیره شد و تضعیف و تسلیم نخواهد شد و در برابر پروژه های صهیونیستی آمریکایی در منطقه خواهد ایستاد.

وی در پایان تداوم راهپیمایی مسیر بازگشت ستایش کرد.

شیخ دعموش: حزب الله حضوری قدرتمند و مؤثر در دولت آینده خواهد داشت

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه خواستار بهره گیری از جنگ بدر برای مقابله با چالش ها، تجاوز ها و تروریسم و توطئه های آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آن شد.

وی اشاره کرد: ما نیازمند این روحیه برای ثبات در راه مقاومت و مبارزه با خودکامگی اسرائیل در غزه، سوریه و منطقه هستیم؛ چرا که مقاومت تنها گزینه ملت های منطقه برای مبارزه با تروریسم اسرائیلی است.

شیخ دعموش افزود: ملت فلسطین از طریق مقابله با تجاوز اخیر اسرائیل به غزه ثابت کرد که مقاومت تنها گزینه برای مقابله و ناکام گذاشتن پروژه هایی است که هدفشان حذف مسئله فلسطین است.

عضو ارشد حزب الله در بخش دیگر تصریح کرد: حزب الله در دولت جدید مبارزه با فساد را در اولویت قرار داده است و این اراده را دارد که با همکاری همگی این پرونده را پیگیری کند.

وی اشاره کرد: حزب الله حضوری قدرتمند و مؤثر در دولت آینده خواهد داشت.

شیخ حمود: وقت آن رسیده که امت در سایه پیروزی های مقاومت بیدار شود

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه گفت: مقاومت فلسطین توانست با همبستگی، نوعی توازن راهبردی را در مقابله با رژیم اسرائیل محقق کند و پایگاه های درگیری جدیدی را بوجود آورد.

وی ادامه داد: دشمن اقدام به هدف گیری برج های مراقبت مقاومت کرد که سه تن از مجاهدین جنبش جهاد به شهادت رسیدند و اسرائیل گمان کرد که هیچ پاسخی دریافت نمی کند.

شیخ حمود تصریح کرد: پاسخ مقاومت با هدف گیری شهرک های اسرائیلی اطراف نوار غزه آنان را به ترس و وحشت انداخت و دشمن صهیونیستی خواستار آتش بس بدون قید و شرط شد.

وی افزود: این اقدام یک پیروزی جدید برای مقاومت به شمار می رود و مؤکد این است که وحدت میان نیرو های مقاومت برای تحقق پیروزی ها کافی است.

شیخ حمود در پایان گفت: وقت آن رسیده است که امت در سایه پیروزی های مقاومت بیدار شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha