پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 452176
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
مدیر مرکز خدمات استان قم

حوزه/ سومین همایش ضیافت نور در استان قم با هدف تکریم خانواده روحانیون مرحوم این استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سومین همایش ضیافت نور در استان قم با هدف تکریم خانواده روحانیون مرحوم این استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این همایش ضمن عرض تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و خیرمقدم به حاضران گفت: امیدوارم امام حسن مجتبی(ع) ما را در سفره احسان خود اکرام کنند.
وی طلاب و روحانیان را سربازان حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: همسر و فرزندان روحانیان نیز با امام زمان(عج) نسبت دارند و مسئولیت آنان برای رشد فرزندان و حفظ آثار روحانیت مسئولیت ویژه‌ای است.
همچنین، حجت الاسلام و المسلمین طاهری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم ضمن عرض خیرمقدم به حضار گفت: خدا را شاکریم که در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) خدمتگزار بازماندگان علما و روحانیان متوفی هستیم.
وی با اشاره به آیات نخست سوره مبارکه اسرا اظهار داشت: یکی از حقایق مهمی که در دوران زندگی رسول خدا(ص) اتفاق افتاد، شب معراج ایشان بوده است.
مدیر مرکز خدمات استان با اشاره به حدیث «العلماء ورثه الأنبیاء» تصریح کرد: این همایش به نوعی آیین گرامیداشت یاد و خاطره علمای مرحوم از صدر اسلام تاکنون است.
وی فرزندان روحانیان مرحوم را وارث فضائل، مکارم و اخلاق پدرانشان دانست و تأکید کرد: از فرزندان علما و روحانیان مرحوم انتظار می‌رود که میراث پدران و بزرگان دین را حفظ کنند.
حجت الاسلام و المسلمین طاهری در آستانه ایام ارتحال بنیان‌گذار گفت: امام خمینی(ره) بت‌شکن تاریخ معاصر و شخصیت بی‌نظیر قرن حاضر است.
این همایش با اجرای برنامه‌هایی مانند مدیحه‌سرایی، پخش کلیپ ضیافت نور و قرعه‌کشی سفر زیارتی مشهد برای سه نفر از حضار تا لحظه افطار به طول انجامید و حاضرین در همایش پس از اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری مدیر مرکز خدمات استان، همراه با مسئولان این مرکز روزه خود را افطار کردند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha