جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه طلاب باید از فرصت‌های مختلف برای پاسخ‌گویی به شبهات دینی استفاده کنند، گفت: اکنون برخی از طلاب در قم تحصیل می‌کنند و در راستای پاسخ‌گویی به شبهات دینی فعالیت تخصصی دارند که تاکنون ۱۵ جلد کتاب در این مورد تهیه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر، با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه به ویژه شب‌های قدر جایگاه متفاوتی در آیات و روایات دارد به همین علت، نباید نسبت به استفاده از فرصت این ماه مبارک و شب‌های قدر بی‌توجه باشیم.

وی با بیان این که حرمت دوری از شراب در جامعه کم‌رنگ شده ، اضافه کرد: متاسفانه امروزه در برخی از مجالس از شراب استفاده می‌شود، درحالی‌که شراب حرام است و نمی‌توانیم فرمان‌های الهی را گلچین کرده و نسبت به برخی از دستورها بی‌توجه باشیم.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطر نشان کرد: بر اساس روایات مختلف، انسان نباید بر سر سفره‌ای که شراب در آن گذاشته شده، حضور یابد و نباید در مجلسی که در آن گناه می‌شود، شرکت کند.

وی از دلایل کاهش معنویت در جامعه یاد کرد و گفت: اکنون  دوری از حیوان‌های نجس از جمله سگ هم درجامعه کم‌رنگ شده و برخی از افراد به بهانه‌های مختلف به دنبال اجرا نکردن فرمان‌های الهی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به تلاش کشورهای مختلف استکباری در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای تصریح کرد: دانشجویان و دانش‌آموزانی که با قواعد و آموزه‌های دینی آشنایی کمی دارند، نمی‌توانند پاسخ‌گوی شبهاتی باشند که دشمن با استفاده از هزینه‌های سنگین و هزاران متخصص تهیه کرده و از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای این شبهات را به مردم منتقل می‌کند.

وی با بیان این که طلاب باید از فرصت‌های مختلف برای پاسخ‌گویی به شبهات دینی استفاده کنند، مطرح کرد: اکنون برخی از طلاب در قم تحصیل می‌کنند و در راستای پاسخ‌گویی به شبهات دینی فعالیت تخصصی دارند که تاکنون 15 جلد کتاب در این مورد تهیه کرده‌اند.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: فرد مؤمن باید از مجالسی که حق را در آن انکار می‌کنند نیز دوری کند؛ افرادی که حق را زیر پا گذارند عادل نیستند و در دنیا و آخرت عاقبت به خیر نمی‌شوند.

وی با تاکید بر این که همیشه عالمان باید در صدر مجلس قرار گیرند، عنوان کرد: این افراد باید با استفاده از ترفندهای مختلف به دنبال این باشند تا جلسات را به سمت مباحث مورد نظر خود سوق دهند تا در هم‌نشینی‌ها، ناخواسته با گفتار یا رفتارهای ناشایست گناهی برای افراد نوشته نشود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha