شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی دولابی

حوزه/ یکی از کارشناسان قرآنی حرم مطهر بانوی کرامت تبعیت از خدا، رسول ایشان و خاندان عصمت و طهارت را از عوامل جلب رضایت پروردگار دانست و گفت: باور به قیامت از جمله علل جلب رضایت خداوند است چراکه باور به قیامت موجب پشیمانی از گناه و افزایش ایمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم بعد از ظهر امروز در آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در جمع زائران حرم مطهر با اشاره به اینکه بر اساس آیه 28 سوره مبارکه انبیا شفاعت شافعان به افرادی اختصاص دارد که خداوند متعال از آنان راضی باشد، اظهار کرد: تصور اشتباهی در مورد شفاعت در ذهن انسان‌ها شکل گرفته که فکر می‌کنند اولیای الهی حاضرند مقابل خداوند متعال قد علم کرده و از گناهکاران دفاع کنند درحالی‌که اولیای الهی فقط افراد مورد پسند خداوند متعال را شفاعت می‌کنند.

وی تبعیت از خداوند متعال، رسول ایشان و خاندان عصمت و طهارت را از عوامل جلب رضایت خداوند دانست و اضافه کرد: باور به قیامت از جمله علل جلب رضایت خدا است چراکه باور به قیامت موجب پشیمانی از گناه و افزایش ایمان می‌شود درحالی‌که بی‌توجهی به قیامت، افزایش گناه و کاهش ایمان را به دنبال دارد.

این کارشناس قرآنی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: اگر اهل اطاعت از خدا باشیم و بدانیم که هیچ فردی نمی‌تواند در برابر او ایستادگی کند، مورد عنایت شافعان قرار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه بر اساس آیه 47 سوره مبارکه انبیا حساب و کتاب الهی بسیار دقیق است، تصریح کرد: در قیامت به هیچ فردی ظلم نمی‌شود و اگر عمل فردی به اندازه دانه‌ای از خردل هم باشد مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در پیشگاه حضرت حق تمام اعمال انسان ثبت و ضبط می‌شود و در میان اعمال هیچ چیزی سنگین‌تر صلوات بر محمد و آل محمد وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم ادامه داد: خداوند متعال در آیات یک و دو سوره مبارکه حج از بزرگ بودن زلزله روز قیامت سخن به میان می‌آورد، در آن روز مادران شیرده از طفل شیرخوار خود غافل می‌شوند و هر بارداری بار خود را زمین می‌گذارد و گمان می‌شود که مردم مست هستند درحالی‌که این حالت مستی از آشفتگی آن‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه انسان برای رسیدن به عاقبت بخیری نیازمند دقت در اعمال است، عنوان کرد: باید تقوا را پیشه کرده و به یاد حساب و کتاب باشیم و برای آبادسازی قیامت خود تلاش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در قیامت همه چشم‌ها گریان است به غیر از چشمی که از خشم خداوند متعال گریان باشد، در راه خداوند متعال شب زنده‌داری کرده و گناهان و محرمات را ندیده باشد.

وی با اشاره به آیه پنج سوره حج تصریح کرد: خداوند متعال به مردم خطاب می‌کند که اگر در قیامت و زنده شدن مردگان شک دارید باید بدانید خداوند متعال شما را از دل خاک خلق کرده و بازهم می‌تواند از دل خاک بیدارتان کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha