پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه «جوشن کبیر» یکی از پربرکت ترین دعاهاست گفت: باید تلاشمان معرفی شخصیت الهی و معنوی امام خمینی(ره) به جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی،  در آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی «روح خدا»، به فضیلت‌های بسیاری که برای اعمال ماه مبارک رمضان وارد شده اشاره کرد و گفت: یکی از پربرکت‌ترین دعاها و اعمالی که برای این ایام بیان شده، جوشن کبیر است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: اگر مسئولان و دست اندرکاران جشنواره «روح خدا» بتوانند از فرازهای این دعای ارزشمندی که معانی بسیار زیاد و ارزشمندی در آن نهفته است بهره‌گیری کنند، قطعا نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهدافشان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: صفات خدای متعال همه در دعای جوشن کبیر به صورت بسیار زیبایی وارد شده و اگر کسی بتواند این دعای عظیم‌الشان را که گلستانی از نام‌های خداوند متعال است در عرصه هنر وارد کند، ارزش کار بسیار زیاد می‌شود.

آیت‌الله ناصری یزدی ادامه داد: انسانی که به عنوان خلیفة الله است و می‌خواهد جانشین خداوند بر روی زمین باشد، باید سعی کند خود را در مسیر خدا قرار دهد و حداقل بخش بسیار بسیار کوچکی از ارزش‌های الهی را در وجود خود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به چند دوره قبلی این جشنواره اشاره کرد و افزود: لازم است که یک بررسی در ارتباط با میزان تاثیرگذاری جشنواره در معرفی سیره و آرمان‌های امام خمینی(ره) به جامعه به ویژه نسل جوان صورت گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: امام خمینی(ره) یک شخصیت الهی و معنوی دارد که باید این شخصیت را به مردم معرفی کنیم، اما آرمان‌های آن حضرت را ما باید بیش از هر چیزی در برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه آرمان‌های امام خمینی(ره) آرمان‌هایی الهی و برگرفته از آرما‌ن‌های نبی مکرم اسلام، امیرالمومنین(ع) و معصومین(ع) است، بیان کرد: اگر میزان اثرگذاری این جشنواره کم بوده باید در راستای بهبود فعالیت‌ها عمل کرد و در صورتی که تاثیرگذاری آن خوب بوده باید نسبت به تقویت هرچه بیشتر اثرگذاری جشنواره قدم برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه ایجاد تحول و نوآوری در هر کاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است افزود: در صورتی که فعالیت‌های صورت گرفته در این جشنواره تاکنون نتوانسته هدف‌های در نظر گرفته شده را محقق کند، باید سعی کرد روش را تغییر داد و با ایجاد نوآوری در کار، زمینه بهبود هرچه بیشتر فعالیت‌ها را فراهم کرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha