جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده است که آن را به دست بیگانگان و وطن فروشان بسپاریم، گفت: برای پیروزی انقلاب اسلامی خون های بسیاری بر زمین ریخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، عصر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به روزهای پیش رو، به بخشی از زندگی امام راحل اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) را باید بزرگترین رهبری دینی قرن اخیر دانست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی و معنوی امام راحل هنوز نیازمند شناخت و بررسی است، گفت: امام خمینی (ره) از شخصیتی محجوب، متفکر و سیاستمدار برخوردار بود که تمام مسایل روز خود را به خوبی تحلیل می فرمودند.

این استاد حوزوی افزود: بخش زیادی از زندگی بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی در مبارزه با زور و ستم سپری شد و این پیر فرزانه با تمام سادگی خود توانست ریشه های استبدادی یک نظام قدرتمند در جهان را بخشکاند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان گفت: امام خمینی (ره) در راه پیروزی انقلاب اسلامی حتی فرزندش مرحوم حاج آقا مصطفی را از دست داد، ولی این شوک ها از سوی رژیم پهلوی هیچ تاثیری بر زندگی و مبارزات ایشان نگذاشت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده است که آن را به دست بیگانگان و وطن فروشان بسپاریم، بیان دارد: برای پیروزی انقلاب اسلامی خون های بسیاری بر زمین ریخته شده است. در اوایل انقلاب اسلامی بسیاری از گروهک ها و اپوزیسیون ها بر آن بودند که این نظام برآمده از بطن مردم و اسلام را سرنگون و یا از مسیرش منحرف کنند که این توطئه ها هیچ کدام راه به جایی نبرد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه امام راحل هم قبل و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی استعمارگران در فشار بسیار شدیدی بودند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، زندان، تبعید و... زندگی امام را به خود مشغول کرده بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جنگ هشت ساله برای در فشار قرار دادن امام راحل از هیچ کوششی دریغ نورزیدند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان به شخصیت معنوی و روحانی امام خمینی (ره) اشاره کرد و بیان داشت: امام راحل از ابعاد شخصیتی بسیار بزرگی همانند تسلط بر علوم دینی و قرآنی، تفسیر، فقه و... برخوردار بودند و شاگردان بسیاری در محضر این بزرگ مرد تاریخ تلمذ کرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha