پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام خمینی (ره)

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: امام خمینی (ره) مرد خدا بود، قیامش الی الله و مبارزه اش در مسیر حق بود و همین عامل باعث شد که نام این شخصیت بزرگ در تاریخ ایران و جهان ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی در جمع طلاب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) سنندج با اشاره به در پیش بودن سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: واقعیت است و گزافه نگفته ایم اگر بگوییم امام خمینی(ره) یکی از مصلحین بزرگ قرن اخیر بوده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مبارزه با استکبار و استعمار را از همین حجره ها شروع کرد، گفت: امام خمینی(ره) در دوران طلبگی خود توانست روز به روز پله های ترقی را پشت سر بگذارد و در محضر بزرگان آن روز تشییع علوم مختلف دینی را فرا بگیرد.

وی تاکید کرد: امام راحل که یکی از مراجع بزرگ تشیع در قرن اخیر بوده اند، وظیفه خود را تنها به تدریس و تربیت شاگرد معطوف نکردند، بلکه علی وار در مقابل ظلم آن روزگار حکومت ایستاد.

دریایی با تاکید بر اینکه رژیم شاه تا آن زمان مخالفی به سرسختی و پشتکار امام راحل ندیده بود، گفت: رژیم پهلوی در دوران خود دشمنی به سختی و با درایت امام خمینی(ره) به خود ندیده بود.

وی بیان داشت: از علل موفقیت امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم پهلوی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی اولا معنویت و شخصیت الهی ایشان و سپس حمایت مردم و مراجع از این بزرگوار بود که اینها زمینه های تشکیل حکومت اسلامی را به وجود آورد.

 مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: شاه مخلوع در زمان حکومت خود دشمنان سیاسی و عقیدتی بسیاری داشت، ولی کسی به قدرت و شجاعت امام در میان آنان نبود. پشتوانه امام؛ مردم، روحانیت و... بودند که همین عوامل زمینه های تزلزل در نظام ستم شاهی را رقم زدند.

دریایی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در زمان خود به تمام امور تسلط داشتند و هر توطئه ای را قبل از اجرا به خوبی می فهمیدند، گفت: امام راحل بارها از سوی عوامل شاه و ساواک مورد اذیت و آزار قرار گرفت و زندانها و تبعیدهای فراوانی را کشید، ولی این عملکرد دستگاه پهلوی نتیجه عکس داد و به جای اینکه امام از یادها برود، روز به روز به محبوبیت این شخصیت می افزاید.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: عامل اصلی حمایت مردم از امام خمینی(ره) در زمان ستم شاهی با وجود گروه های مختلف مخالف رژیم شاه این بود که امام خمینی(ره) به خاطر مصالح و منافع خود با رژیم شاه به مبارزه برنخواسته بود، بلکه هدف ایشان ایجاد یک حکومت اسلامی بر پایه آموزه های دینی بود.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از زندگی گهربار امام خمینی(ره) به مبارزه و مقابله با دسیسه های دشمنان گذشت، اظهار داشت: حتی بعد از فروپاشی نظام 2500 ساله ستم شاهی و تشکیل جمهوری اسلامی دشمنان داخلی و خارجی دست از توطئه و دسیسه برنداشتند، ولی امام راحل به خوبی کشور را اداره نمودند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امام خمینی(ره) مرد خدا بود، قیامش الی الله و مبارزه اش در مسیر حق بود و همین عامل باعث شد که نام این شخصیت بزرگ در همیشه تاریخ ایران و جهان ماندگار شود.

دریایی ادامه داد: یکی دیگر از تاثیرات شخصیت امام راحل  و نیز انقلاب اسلامی، تشویق ملت های درگیر استکبار برای انقلاب و آزادی بود که همگی به عینه دیدیم که بسیاری از ملل منطقه و حتی جهان به تبعیت از انقلاب اسلامی دست به تحولات عظیم و انقلاب زدند که این تنها یکی از هزاران نتیجه وجود جمهوری اسلامی در جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha