پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

حوزه/ مسئول غرفه رهبر قرآنی گفت : در این غرفه شخصیت قرآنی حضرت آقا از بدو تولد، تربیت والدین، دوره دانش آموزشی، طلبگی، تبلیغ، تبعید، زندانی تا پیروزی انقلاب به نمایش گذاشته شد.

مقداد گرگانی، مسئول غرفه رهبر قرآنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در تشریح عملکرد این غرفه، گفت: ما در این غرفه شخصیت قرآنی رهبر معظم انقلاب را برای مردم بیان می کنیم.

وی افزود: در این غرفه شخصیت قرآنی حضرت آقا از بدو تولد، تربیت والدین، دوره دانش آموزشی، طلبگی، تبلیغ، تبعید، زندانی تا پیروزی انقلاب به نمایش گذاشته شد.

گرگانی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در اواخر دوران مبارزاتی خود ورود جدی به بحث تفسیر در زمینه متن، قلم و منبر داشتند، عنوان داشت: البته این موضوع پیش تر نیز وجود داشته ولی به سبب خفقان نمایان بیشتری نداشت.

مسئول غرفه رهبر قرآنی با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب ابتدا در حوزه نظام سازی قرآن فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد این هدف مؤسسات و مراکزی نیز تأسیس می شود.

وی ادامه داد: در بخش بعدی حضرت آقا در زمینه تمدن قرآنی وارد میدان می شوند. در این بخش ایشان نه تنها در حوزه عملیاتی و اجرایی طرح و برنامه دارند، بلکه برای تشکیل و تربیت جامعه قرآنی نیز برنامه جامعی دارند.

گرگانی درباره مؤسسه نصر طلایه دار ارزش ها که به عنوان یکی از مؤسسات تخصصی حوزه اندیشه رهبری فعالیت می کند، تصریح کرد: در این مؤسسه آثار قرآنی اندیشه رهبری به قلم طبع آراسته می شود.

وی ادامه داد: همچنین کتاب قرآن رهبری - تفسیر رهبری - آماده شده که مشتمل بر 10 هزار فیش است؛ این فیش ها از سال 43 تا 96 است. البته اکنون نسخه آزمایشی در هزار صفحه تهیه شد و اگر بخواهیم آن را به شکل کتب معمولی در بیاوریم، حدود 30 جلد می شود. با این وجود این مباحث را در یک جلد خلاصه کردیم تا عموم مردم استفاده کنند.

مسئول غرفه رهبر قرآنی در ادامه خاطرنشان کرد: مؤسسه کتب خمسه را تهیه کرد که در آن شخصیت و پایه های فکری رهبری در زمینه قرآنی، مذهبی، دینی و... بیان شد.

وی همچنین از برگزاری دوره های مختلف توسط مؤسسه نصر طلایه دار ارزش ها خبر داد و گفت: این دوره ها براساس پایه های فکری رهبر معظم انقلاب که شامل 30 پایه فکری می شود برگزار می شود.

گرگانی عنوان داشت: در حال حاضر این دوره ها در تهران با حضور 150 استاد گرانقدر برگزار می شود و که محتوای دوره ها از 450 جلد کتاب در اندیشه رهبری تهیه شد.

انتهای پیام/

313/43

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha