شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در ماه رمضان بهترین کار برای انسان کم کردن فاصله خود با پروردگار است، گفت: ما روحانیون وظیفه داریم که فاصله میان مردم را با خدا کم کنیم و اگر غیر از این عمل کنیم کوتاهی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظهیری در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید مالک اصلی آنچه در عالم خلق شده است خداوند است گفت: اگر هر مالکیتی به بندگان تنفیذ شده به این دلیل است که از هرج و مرج جلوگیری کند.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند برای رسیدن به حقیقت هستی یکی از چیزهایی که با تمام وجود باید بپذیرید این است که برای خود مالکیتی نخواهید.

استاد حوزه علمیه قم گفت: با اینکه خداوند خود را مالک همه چیز می‌داند، اما با چند چیز را مخصوص خود نامیده است مانند خانه کعبه که بیت‌الله نامیده است.

وی با بیان اینکه خداوند ماه رمضان را شهر الله نامیده است افزود: همه ماه‌ها ماه خدا هستند اما خداوند ماه رمضان را به خود نسبت داده است؛ خداوند قدرتی در این ماه قرار داده است که در هیچ زمان دیگری نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظهیری با اشاره به اینکه قدرت سیر انسان در ماه مبارک رمضان از لحاظ معنوی با هیچ زمان دیگری قابل مقایسه نیست گفت: در بعضی روایات ماه رمضان به معصوم تشبیه شده است و همانطور که نمی‌توان با هر صورتی بر معصوم وارد شد در ماه رمضان هم چنین است.

وی تصریح کرد: ماه رمضان آن‌قدر حرمت دارد که اگر کسی قبل از اذان صبح محتلم شد حق ورود به ماه مبارک رمضان را ندارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در همه ماه‌ها انسان باید از حرام‌ها بپرهیزد ولی در این ماه حتی باید از حلال هم پرهیز کرد؛ گاهی مواقع خدا برای اینکه عبودیت انسان را قیمت‌گذاری کند می‌گوید که باید از حلال پرهیز کنی.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان بهترین کار برای انسان کم کردن فاصله خود با پروردگار است، عنوان کرد: ما روحانیون وظیفه داریم که فاصله میان مردم را با خدا کم کنیم و اگر غیر از این عمل کنیم کوتاهی کرده‌ایم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha