پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و نیز اداره فرهنگی جامعه المصطفی ، نشست کتاب‌خوان ویژه طلاب غیر ایرانی برای اولین بار در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست کتاب‌خوان ویژه طلاب غیر ایرانی  که شنبه شب با موضوع فرهنگ علوی و با حضور طلاب روحانیون غیرایرانی از ملیت ها و کشورهای مختلف در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، تنی چند از طلاب غیر ایرانی هر یک به مدت پنج دقیقه به معرفی یک کتاب درباره امیرالمومنین (ع) پرداخته و از ویژگی های و شاخصه های ارزشمند این کتاب ها سخن گفتند.

سید محمد زکی دوغان، طلبه اهل کشور ترکیه ضمن معرفی کتاب جاذبه و دافعه امام علی(ع) نوشته استاد شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری در این کتاب به قلمی روان ویژگی ها و ابعاد شخصیتی به ظاهر متضاد امیرالمومنین (ع) را بیان می کند و تاکید می کند که حضرت جامع اضداد بوده اند.

وی با اشاره به این که امام علی(ع) پس از گذشت هزار و 400 سال همچنان محبوب قلوب بشریت حتی غیرمسلمان ها هستند، افزود: یکی از شاخصه های بسیار ممتاز سیره امام علی(ع) این بوده که علاوه بر تقویت اندیشه‌های دینی افراد، به اعتلای روحی و معنوی آن ها نیز اهتمام ویژه داشته و توصیه های بسیار مهمی بیان می نمودند.

گلی ماموتی، بانوی طلبه اهل چین نیز ضمن معرفی کتاب "امام علی(ع) صدای عدالت انسانی" نوشته معروف جرج جرداق ابراز داشت: این کتاب در پنج جلد نوشته شده و به بررسی ویژگی‌های حضرت علی(ع) در مقایسه با دیگر شخصیت‌های شناخته شده پرداخته است.

وی با بیان اینکه بر اساس گفته‌های نویسنده جرج جرداق، امام علی(ع) از حضرت مسیح بالاتر است، افزود: این نویسنده مسیحی می گوید برخی می‌خواستند که در مورد بزرگان مذاهب دیگر بنویسم اما نپذیرفتم چراکه اعتقاد داشتم از حضرت علی(ع) شخص شایسته‌تری نیست.

محدثه بوجانی، بانوی طلبه اهل هندوستان نیز ضمن معرفی کتاب "فروغ ولایت" به قلم آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بیان داشت: این کتاب که از سوی انتشارات موسسه امام صادق(ع) منتشر شده، نگاه تحلیلی و جامعی بر زندگی امام علی(ع) دارد که مطالعه آن برای خواص و عوام بسیار مفید و کاربردی است.

گفتنی است در ادامه برخی دیگر از طلاب و فضلای غیر ایرانی به معرفی چند کتاب دیگر که با محوریت امام علی (ع) نگاشته شده ، پرداختند و در خاتمه از ارایه دهندگان معرفی کتب تقدیر به عمل آمد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha